افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علل بروز تومور مثانه

  • این بیماری در بین سرطان های دستگاه ادراری شایع تر است و اقدامات جدی در زمینه تشخیص و درمان به موقع این بیماری باید انجام شود

 

دکتر محسن آیتی  مصرف سیگار و فاکتورهای شغلی را مهمترین عامل ابتلا به این سرطان و همچنین علت اصلی احتمالی شیوع آن در مردان دانست.

رئیس بخش اورولوژی بیمارستان امام خمینی (ره) تهران بر این اساس، به افرادی که با مواد شیمیایی سرکار دارند و در صنعت رنگ فعالیت دارند، توصیه کرد که به صورت منظم و دوره ای، آزمایش سرطان را انجام دهند.

وی گفت: این بیماری در بین سرطان های دستگاه ادراری شایع تر است و اقدامات جدی در زمینه تشخیص و درمان به موقع این بیماری باید انجام شود.آیتی، مهمترین علامت سرطان مثانه را وجود خون در ادرار اعلام کرد و از کسانی که این نشانه را دارند، خواست که با مراجعه فوری به پزشک، بررسی های لازم را برای تشخیص و یا درمان بیماری انجام دهند.

وی با اشاره به این که نباید از سرطان مثانه ترسید و درمان آن را به تاخیر انداخت، گفت: هرچه دیرتر درمان بیماری آغاز شود، آسیب آن جدی تر خواهد بود.وی در پاسخ به پرسشی درباره استان های محل شیوع این بیماری گفت: سرطان مثانه از نظر اپیدمیولوژی بررسی نشده اما این بیماری در تمام کشور مشاهده می شود.

آیتی همچنین به کاهش سن ابتلا به این سرطان در کشور اشاره کرد و گفت: هرچند شایع ترین دوره ابتلا، دهه های ششم و هفتم زندگی است اما سن ابتلا به این بیماری کاهش یافته و حتی در دهه دوم زندگی هم مشاهده می شود.

عضو هیات مدیره انجمن اورولوژی ایران به انواع سرطان مثانه اشاره کرد و گفت: دو نوع سرطان مثانه داریم که نوع اول آن سطحی بوده و چندان مهاجم نیست و نوع دوم آن از سرطان های مهاجم است که مشکلات بیشتری ایجاد می کنند.

وی درمان اصلی سرطان های مهاجم مثانه را برداشتن عضو اعلام کرد و گفت: برداشتن مثانه در کشور ما با مقاومت بیماران مواجه می شود، زیرا راه مجاری ادرار عوض می شود و از طریق روده به پوست وصل می شود، سبب مقاومت بیماران می شود.

آیتی ادامه دارد که در مقابل درمان جراحی، برداشتن تومور سرطانی و انجام شیمی درمانی و رادیوتراپی است که در این شرایط مثانه حفظ شود. هرکدام از این روش مزایایی دارند و براساس شرایط انتخاب می شوند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *