افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت گل مژه زدن چیست

1

 

  • گل مژه برای دید خطری ایجاد نمی کند و معمولا ظرف چند روز خوب می شود. گل مژه معمولا توسط باکتری استافیلو کوک ایجاد می شود. این میکروب در داخل بینی فراوان است و به راحتی ممکن است توسط دست از بینی به پلک ها منتقل شود.

 

 

گل مژه برای دید خطری ایجاد نمی کند و معمولاً ظرف چند روز خوب می شود و معمولاً منشاء آن میکروب “استافیلو کوک” است که داخل بینی فراوان است و به راحتی ممکن است توسط دست از بینی به پلک ها منتقل شود.

گل مژه شبیه یک جوش چرکی است که ممکن است از داخل یا خارج پلک رشد کند؛ گل مژه مشکلی برای دید ایجاد نمی کند و در هر سنی ممکن است بروز کند.

ابتدا درد، قرمزی، حساسیت و تورم در موضع شروع شده و سپس یک جوش چرکی ظاهر می شود. گاهی تنها مجاور ضایعه متورم است و گاهی همه پلک متورم می شود، گاهی نیز آبریزش، احساس وجود جسم خارجی و حساسیت به نور نیز ایجاد می شود.

گل مژه برای دید خطری ایجاد نمی کند و معمولا ظرف چند روز خوب می شود. گل مژه معمولا توسط باکتری استافیلو کوک ایجاد می شود. این میکروب در داخل بینی فراوان است و به راحتی ممکن است توسط دست از بینی به پلک ها منتقل شود.

گل مژه اغلب بدون درمان ظرف چند روز برطرف می شود. البته می توان با کمپرس گرم روزی چهار مرتبه برای ده تا پانزده دقیقه بهبود آن را تسریع کرد. این کار سبب کاهش درد و سریعتر سر باز کردن گل مژه می شود. معمولا سطح گل مژه پس از مدتی پاره شده چرک آن تخلیه و سپس ترمیم و خوب می شود.

هیچ گاه گل مژه را فشار ندهید و بگذارید خودش سرباز کند. اگر شما مکررا دچار گل مژه می شوید بهتر است از پماد آنتی بیوتیک برای پیشگیری از عود آن استفاده کنید. همچنین شستشوی مرتب لبه پلک ها با شامپو بچه عود آن را کاهش می دهد. گل مژه ایی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود ممکن است کاملا ًاز بین رفته یا خود به خود سرباز کنند و گاهی لازم می شود که پزشک آنها را باز و تخلیه کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *