افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت گریه کودکان از شش ماهگی تا یک سالگی

دانستنی های پزشکی در مورد گریه نوزادان و مادران کم تجربه که نمی دانند چرا نوزادشان گریه می کنید در این پست علت گریه کودکان از شش ماهگی تا یک سالگی را بیان می کنیم .

برای گوش‌های بی‌تجربه، گریه بچه، فقط گریه بچه است! صدای بلندی دارد، آزاردهنده است و پایان‌ناپذیر! اما اگر مامان شده باشید می‌دانید گریه فرزندتان انواع مختلف دارد اما جالب اینجاست که تا می‌آیید معنای هر مدل گریه را کشف کنید، فرزندتان نوع جدیدی اختراع می‌کند! برای آرام کردن گریه نی‌نی راهنمای زیر را به دقت بخوانید تا بدانید چه چیزی باعث گریه آنها می‌شود و برای آرام کردن گریه فرزندتان چه کار باید بکنید.

از نوزادی تا ۶ ماهگی
چرا گریه می‌کنند؟
نوزاد شما خودش را خیس کرده؟ پس گریه می‌کند! درد دارد؟ پس گریه می‌کند! شیر می‌خواهد؟ پس گریه می‌کند! باید بدانید همان‌قدر که شما می‌توانید سکسکه‌تان را کنترل کنید، نوزادان هم قادرند گریه‌شان را کنترل کنند.

در هفته‌های اول پس از تولد، گریه فقط یک رفتار طبیعی است ولی با وجود این باز هم باعث می‌شود والدین جوان بترسند و هول کنند: «یعنی چه اتفاقی افتاده؟! چطوری باید گریه‌اش را بند بیاورم؟» اولین کار مهم در این موارد آن است که یک قدم به عقب بردارید، یک نفس عمیق بکشید و به یاد بیاورید نوزادان «باید» گریه کنند. گریه آن‌ها هم نمی‌تواند ذاتا خوب یا بد باشد، آن‌ها با این کار ارتباط برقرار می‌کنند.

خوشبختانه به‌دلیل رشد شگفت‌انگیز مغز و سیستم اعصاب در ۶ هفتگی، کودک شما می‌تواند گریه‌اش را اندکی کنترل کند البته این کنترل چندان زیاد نیست ولی آن‌قدر هست که کودک‌تان بفهمد وقتی گریه می‌کند شما ظاهر می‌شوید! آن هم با یک پوشک یا شیشه‌شیر در دست یا نوازش آرامش‌بخش مادرانه. هر ماه که می‌گذرد او بیشتر ارتباط بین گریه‌های خودش و واکنش‌های شما را درک خواهد کرد. می‌توانید امیدوار باشید.

چه باید کرد؟
نی‌نی را قنداق کنید و تکان دهید
نوزاد شما قبل از اینکه به دنیا بیاید ۹ ماه را در یک محیط گرم و نرم و آرام گذرانده. به همین دلیل وقتی او را در یک قنداق گرم می‌پیچید و آرام‌ آرام تکان می‌دهید و هیس هیس می‌گویید آرام می‌شود. در ضمن نوزاد شما هنوز نمی‌تواند ماهیچه‌های بدنش را کنترل کند. تکان دادن آرام شما سبب می‌شود تا دست و پای او به‌صورت دنج و راحتی کنار بدنش قرار گیرند و او به خواب رود.

کودک را از دنیای واقعی محروم نکنید
درست است که نوزادان گاهی به‌دنبال آرامش و استراحت می‌گردند اما مواقعی هم هست که دوست دارند دنیای واقعی را تجربه کنند. حس شنوایی نوزادان از زمانی که داخل رحم زندگی می‌کنند تکامل می‌یابد و آنها حتی وقتی در شکم مادر هستند صدای حرف زدن مادر یا آواز خواندن پدر را می‌شنوند. بنابر این هیچ لزومی ندارد حالا که به دنیا آمده‌اند در اطراف آنها صدای‌تان را پایین بیاورید یا وقتی نزدیک او هستید پچ‌پچ کنید. با صدای معمولی حرف بزنید و مثل گذشته آواز بخوانید. بعضی نوزادان حتی با صدای یکنواخت جاروبرقی آرام می‌شوند!

زیادی تلاش نکنید!
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی به‌شدت تلاش می‌کنید تا نوزادتان را آرام کنید او بیشتر و شدیدتر گریه می‌کند. بعضی از مادرها در چنین مواقعی نوزاد را در تختش در یک اتاق تاریک و آرام به حال خود رها می‌کنند. نتیجه جالب است: گریه نوزاد خیلی زود بند می‌آید. گاهی اوقات نوزادان از محرک‌های زیاد و شدید اطراف خود خسته می‌شوند و نیاز به استراحت دارند.

نکته: خواب شبانه که برای ما یک موضوع عادی است برای کودک نوپا می‌تواند منشا ترس و اضطراب باشد بنابراین او زمان خواب گریه می‌کند

از ۶ ماهگی تا یک سالگی
چرا گریه می‌کنند؟
در ۶ ماهگی کودک وقتی دست‌هایش را باز می‌کند، شما او را در آغوش خواهید گرفت یا وقتی توپ کوچولویش را به گوشه اتاق پرت می‌کند شما حتما آن را برایش خواهید آورد. او در ذهنش در حال ترتیب دادن فهرستی از علت و معلول‌هاست! همزمان شما می‌توانید برخی تغییرات شخصیتی را در فرزندتان مشاهده کنید: نی‌نی شما که شدیدا گریه می‌کرد، این روزها خوشحال‌تر به‌نظر می‌رسد یا برعکس!

اگر نگاهی به لثه‌های ملتهب او بیندازید هم علت گریه‌اش را می‌فهمید و هم گاز گرفتنش را ! نخستین دندان شیرخواران معمولا در سنین ۶ تا ۱۰ ماهگی ظاهر می‌شود و این موضوع برای آنها بسیار دردناک است.  به علاوه در این سن کودک در حال آموختن یک مفهوم شناختی نیز هست و آن «دائمی بودن اشیا» است. وقتی شما از جلوی دید او کنار می‌روید، او فکر می‌کند شما از بین می‌روید! بنابراین هر بار که اتاق را ترک می‌کنید می‌ترسد که دیگر شما را نبیند! و چون نمی‌تواند شما را صدا کند یا از شما بپرسد که آیا برمی‌گردید یا خیر؟ از تنها ابزار ارتباطی خودش استفاده می‌کند: گریه می‌کند. کم‌کم او یاد می‌گیرد که وقتی گریه می‌کند شما دوان‌دوان به سراغش خواهید آمد.

 

پزشکین : علت گریه کودکان از شش ماهگی تا یک سالگی

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *