افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت و راه حل کم آبی بدن

نشانه‌های کم‌آبی بدن

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ کم‌آبی مشکلی بسیار جدی است که مطمئناً تصور می‌کنید به شما ربطی ندارد و فقط در هنگام زلزله رخ می‌دهد. اما کم‌آبی بدن یک مشکل رایج در افراد است. آیا نشانه‌های کم‌آبی بدن را می‌شناسید؟

۷۵% آمریکایی‌ها با کمبود آب بدن مواجه‌اند و خودشان هم خبر ندارند. اما بودن آب بدن بر انرژی و عملکرد بدن تأثیر می‌گذارد. آب برای بدن همانند روغن برای موتور است. ۶۰% از بدن ما را آب تشکیل داده که ۷۵% در ماهیچه‌ها و ۸۵% در مغز.

اگر مدتی است که حالتان خوب نیست شاید علتش کم‌آبی بدن است. در این مقاله نشانه‌های کم‌آبی بدن را آورده‌ایم. شاید تعجب کنید که بسیاری از مشکلات آزاردهنده فیزیکی ناشی از کم بودن آب بدن هستند. اما به‌راحتی می‌توان این مشکلات را حل کرد.

خستگی

آیا در خانه و محل احساس خستگی می‌کنید؟ بعد از خواب شبانه هنوز هم خسته‌اید؟ اگر همیشه احساس می‌کنید خسته هستید پس به‌احتمال‌زیاد آب بدنتان کم است.

کم بودن آب بدن فعالیت آنزیم‌ها را کاهش داده و باعث می‌شود که بدن شما انرژی کمتری تولید کند.

یبوست مزمن

یبوست علاوه بر فیبر بالای بدن می‌تواند به علت کم‌آبی ایجاد شود. و در حقیقت یکی از علل مهم این مشکل کم‌آبی بدن است. زیرا کمبود آب بدن باعث مشکلات ادراری خواهد شد.

سردرد

۸۵% آب بدن در مغز وجود دارد، بنابراین کمبود آب بدن عملکرد مغز را کاهش می‌دهد. مغز ما با لایه‌ای از آب پوشانده شده است. کمبود آب بدن این لایه را نازک می‌کند، درنتیجه مغز شما به جمجمه فشار آورده و باعث ایجاد سردرد می‌شود.

راه‌حل

تمام این علائم با مصرف آب کافی و موردنیاز برطرف خواهند شد. راه‌حل‌های ممکن از این قبیل هستند:

  • بلافاصله بعد از بیدار شدن دو لیوان آب بنوشید. این کار نه‌تنها شما را سرحال می‌کند بلکه به هضم معده کمک می‌کند.
  • همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید.
  • غذاهای آبدار مصرف کنید. برای مثال، خیار، گریپ‌فروت و البته هندوانه.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *