افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت ورم و درد گوش کودک چیست

4

 

  • از آنجایی که ورم گوش بر اثر ویروس ها و باکتری های موجود در سرماخوردگی یا زکام به وجود می‌آیند، بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری این است که جلوی ابتلا به این بیماری ها گرفته شود.

 

ورم گوش دومین دلیل مراجعه به متخصصان اطفال است،  بین شش ماه تا یک سال، یک سوم کودکان به این عارضه مبتلا می‌شوند.
علت ورم گوش چیست؟

ورم گوش با التهاب مجراها و حفره های گوش در ارتباط است. ورم گوش در بین کودکان شایع تر است و تقریباً شدید هم هست. بنابر سازمان جهانی سلامت، این عارضه در بین کودکان بیشتر و بیشتر می‌شود، حدود ۲۳ میلیون مورد در سال در اروپا مشاهده می‌گردد. به شرطی که بیماری زود تشخیص داده شود و درمانش آغاز شود، این عارضه با استفاده از آنتی بیوتیک ها درمان خواهد شد.

ورم گوش دومین دلیل مراجعه به متخصصان اطفال است،  بین شش ماه تا یک سال، یک سوم کودکان به این عارضه مبتلا می‌شوند.

التهاب هنگام سرماخوردگی و گلودرد توسط ویروس ها و باکتری هایی که از بینی به گوش می‌رسند، ایجاد می‌شود. این التهاب خود را به شکل دردهای شدید، تب (۳۸.۵ درجه سانتیگراد) و گاهی اوقات مشکلات گوارشی (دردهای شکمی، اسهال، تهوع) نشان می‌دهد. به خاطر این دردها، کودک گریه می‌کند و از غذا خوردن اجتناب می‌ورزد.

پزشک گوش را به کمک ذره بین نورانی که اتوسکوپ نامیده می‌شود، معاینه می‌کند. اگر فقط پردۀ گوش قرمز باشد، مشکل، احتقان گوش است که به کمک داروهای ضد تب و قطره های گوش درمان می‌شود. اما اگر پردۀ گوش مات باشد و مورد حملۀ ترشحات گوشی قرار گرفته باشد، باید از آنتی بیوتیک ها کمک گرفت.

گاهی اوقات پاراسنتز انجام می‌شود؛

این کار با استفاده از بی حسی موضعی یا بی هوشی کامل انجام می‌گیرد، در این روش پردۀ گوش به منظور تخلیۀ چرک و آرام کردن درد، سوراخ می‌شود. در تمام موارد، باید مراقبت ها تا درمان کامل پیگیری شوند. در واقع شایع ترین مشکل، مزمن شدن بیماری است. در موارد بسیار نادری، التهاب می‌تواند استخوانی که در کنار گوش واقع شده، گوش میانی یا پرده های مغز را نیز درگیر کند. زمانی که ورم ها تکرار شوند، می‌توانند دستگاه شنوایی را مبتلا کنند.

از آنجایی که ورم گوش بر اثر ویروس ها و باکتری های موجود در سرماخوردگی یا زکام به وجود می‌آیند، بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری این است که جلوی ابتلا به این بیماری ها گرفته شود. مؤثرترین راه این است که بینی نوزاد را مرتب تمیز کنید و به کمک سرم فیزیولوژیک یا اسپری آب دریا آن را شستشو دهید.

ضمناً ورم داخلی گوش نیز وجود دارد، که مربوط است به التهاب مجرای داخلی گوش. این مورد بیشتر در بین کودکانی که در استخر شنا می‌کنند، مشاهده می‌شود. آب وارد گوش می‌شود و فلور میکروبی، به مجرای شنوایی آسیب می‌زند و ممکن است قارچ ها یا میکروب ها باعث درد، خارش و ترشح شوند.

این عارضه به سرعت درمان می‌شود به شرطی که از درمان های موضعی مانند مکش، قطره و گاهی اوقات داروهای ضد التهاب استفاده شود. باید بدانید اگر علت ورم داخلی گوش شنا کردن در آب است، خشک کردن گوش توسط گوش پاک کن پس از خروج از آب، می‌تواند مانع از بروز این مشکل شود.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *