افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت نامرتب بدون دوران عادت ماهانه در زنان

hhh284

دانستنی هایی در مورد علت نامرتب بدون دوران عادت ماهانه در زنان و دخترانه را در این جا بیان می کنیم .

جراح و متخصص زنان و زایمان، خونریزی های نامرتب قائدگی زنان -پریود- را در شرایط سنی مختلف متفاوت دانست و به بیان توضیحاتی در این باره پرداخت.

دکتر فرشته دانشمند  اظهار کرد: زمان بندی پریود هنگامی تعریف می شود که بین ۲۸ روز تا ۳۵ روز یکبار به صورت مرتب و بدون نیاز به مصرف دارویی خانمی خونریزی بین ۳ تا ۷روز داشته باشد و حجم خونی که فرد از دست می دهد بیشتر از ۸۰ سی سی نباشد.

وی ادامه داد: بسته به شرایط سنی، بیماری های مختلفی می توانند موجب نا منظمی خونریزی قاعدگی در برخی زنان شوند و به طور کلی شایع ترین علت خونریزی های غیر طبیعی در سنین باروری عوامل هورمونی هستند.

دانشمند اظهار کرد: این عوامل هورمونی می توانند باعث شوند تا خانمی چندین ماه پریود نشود. که این امربیشتر ناشی از تخمدان های پلی کیستیک است و به خصوص در سنین باروری و خانم های چاق و دارای پوست های سفید،چشمان زاغ کمرنگ و موهای زائد نیز بیشتر دیده می شود.

وی افزود: به صورت معمول امکان دارد که چند ماه طول بکشد تا این خانم ها پریود شوند یا بعد از پریود به صورت طولانی مدت نیز خونریزی داشته باشند که متأسفانه نازایی میان آنها شایع تراست.

وی توصیه کرد: حال بهترین درمان آنها این است که ۱۰درصد وزنشان را کاهش دهند. زیرا هر چه شاخص توده بدنی آنها کم شود پریود هم نظم بهتری خواهد گرفت. عوامل دیگری هم می توانند در سنین باروری خونریزی های نامنظم ایجاد کنند( حال زود به زود یا بی موقع) مانند سقط جنین، تهدید به سقط و حاملگی های خارج از رحم که از عوارض بارداری محسوب می شوند.

توجه کنید : مطلب بالا فقط یک اطلاع بود شما برای پیگیری نامرتب بودن دوران پریود حتما به پزشک مراجعه کنید .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *