افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت درد گردن و درمان آن

1472h7

این روزها به دلیل زیاد شدن کارهای کامپیوتری و سرگرمی همه با گوشی های هوشمند وجود دردهای ستون فقرات و گردن درد زیاد شده است در ای پست علت درد گردن و درمان آن را بررسی می کنم .

گردن خود را ورزش دهید و به فعالیت وا دارید

این نکته بسیار مهم است. تا حد ممکن گردن خود را بطور عادی حرکت دهید. نخست، ممکن است درد گردن بسیار شدید باشد و لازم باشد یک یا چند روز استراحت کنید. اما گردن را هر قدر که می توانید بملایمت ورزش دهید. نباید بگذارید که گردنتان سفت شود. بتدریج سعی کنید دامنه حرکات گردن را افزایش دهید. هر چند ساعت یکبار به آرامی گردن خود را در جهات مختلف حرکت دهید. این کار را چند بار در طی روز انجام دهید.

تا حد ممکن، به فعالیت های عادی ادامه دهید.به گزارش آسان طب؛حرکت دادن گردن در این موارد باعث آسیب دیدن آن نمی گردد. ولی اگر گردن خود را بمدت زیادی بی حرکت نگه دارید و یا بمدت طولانی از یقه های گردنی استفاده کنید درمان خود را با مشکل مواجه خواهید ساخت.

داروها

استامینوفن با دوز کامل اغلب کافی است. برای بزرگسالان این به میزان دو قرص ۵۰۰ میلیگرمی، چهار بار در روز است.

مسکن های ضد التهابی

در برخی از افراد این داروها بهتر از استامینوفن عمل می کنند. می توان آن ها را به تنهایی یا توام با استامینوفن مصرف کرد. نمونه این داروها شامل ایبوبروفن، دیکلوفناک و ناپروکسن می باشند. افراد مبتلا به زخم معده، آسم، فشار خون بالا، نارسایی کلیه، و یا برخی مشکلات قلبی نمی توانند از مسکن های ضد التهابی استفاده نمایند.

اگر مسکن های ضد التهابی مناسب نباشند یا بخوبی عمل نکنند، مسکن قوی تری مثل کدئین یک گزینه جایگزین است. کدئین اغلب در ترکیب با استامینوفن استفاده می شود. یبوست از عوارض جانبی شایع کدئین است. به منظور پیشگیری از یبوست، مقدار زیادی نوشیدنی و غذاهای حاوی فیبر فراوان  ( مثل سبزیجات) مصرف کنید.

شل کننده های عضلانی مانند دیازپام گاهی برای مدت چند روز تجویز می شوند. این در مواردی است که عضلات گردن شما بسیار سفت شده و درد را بدتر کرده باشد.

سایر روشهای درمان گردن درد

سایر درمان هایی که توصیه می شوند عبارتند از:

طرز قرار گرفتن صحیح می تواند کمک کننده باشد. بررسی کنید که طرز نشستن شما حین کار یا در برابر کامپیوتر غلط نباشد. (یعنی سرتان بعلت دولا شدن به جلو خم نشود).

یک بالش سفت به برخی از افراد حین خواب کمک می کند. سعی کنید بیش از یک بالش استفاده نکنید.

فیزیوتراپی :

ممکن است درمان های گوناگون توسط فیزیوتراپیست توصیه گردد. این درمان ها عبارتند از کشش، حرارت، سرما، دستکاری و مالش و…

اما، معمولا چیزی که از همه مفیدتر است دستورات ورزشی است که فیزیوتراپیست می گوید تا در خانه انجام دهید.

بطور معمول ابتدا پزشک ضد درد و نرمش ملایم گردن را توصیه می کند. ولی اگر نشانه ها طی یک هفته یا چیزی در این حدود بهبود نیافتند، شما را به فیزیوتراپیست ارجاع می دهد تا با ورزشهای گردنی خاص به رفع درد شما کمک کند.

درمان شما ممکن است متفاوت باشد. در این موارد باید مجددا به پزشکتان مراجعه کنید:
اگر درد بیشتر یا شدیدتر شود.

اگر نشانه های دیگری مانند کاهش حس (کرختی)، ضعف، یا مورمور شدن ماندگار را در بخشی از بازو یا دست احساس کردید.

اگر حین راه رفتن یا ادرار کردن مشکل دارید. همچنین این علائم نشان می دهند که ممکن است توام با ساییدگی مهره ها، فشار روی اعصاب گردن هم آمده باشد.

اگر حین برگرداندن سر به عقب یا خم کردن گردن دچار سرگیجه یا سیاهی رفتن چشمها می شوید. اینها نشان می دهد که شریان ورتبرال که خون را به مغز می رساند در اثر تغییر ناهنجار ستون فقرات تحت فشار است.

 

پزشکین : علت درد گردن و درمان آن

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *