افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت درد و رنج زایمان در ایران به دو دلیل

  • البته دولت هنوز تعریف درستی از زایمان بی درد ندارد و همکاران بیهوشی ما نیز برایشان سخت است بخواهند بیایند یک اتاق عمل سنگین را بگردانند و در کنارش زایمان طبیعی را هم بگردانند.

 

 فرحناز دادخواه درباره اینکه چرا قالب زنان باردار با وجود امکانات و تکنیک‌های فراوان، هنوز نیز برای زایمان درد بسیار تحمل کنند، اظهار داشت: ما توانسته ایم در علم و مهارت تخصصی زنان زایمان و نازایی درد راکنترل کنیم و هم اکنون نیز در کشور زایمان بدون درد در حال انجام است.

این جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی درباره اینکه بنابراین چرا هنوز درصد بالای از زنان باردار در حین زایمان زایمان درد بسیاری تحمل می‌کنند، توضیح داد: این به خاطر این است که اطلاع رسانی کافی نیست. وقتی ما در یک مرکز توانسته ایم زایمان بدود درد داشته باشیم بنابراین در همه مراکز نیز انکان آن وجود دارد.

دادخواه در توضیحات بیشتر تصریح کرد: البته دولت هنوز تعریف درستی از زایمان بی درد ندارد و همکاران بیهوشی ما نیز برایشان سخت است بخواهند بیایند یک اتاق عمل سنگین را بگردانند و در کنارش زایمان طبیعی را هم بگردانند.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم از نیروهای جدیدی که در رشته پزشکی آموزش می‌بینند، به‌خصوص در زمینه بیهوشی، بتوانیم تعداد بیشتری را در بیمارستان‌ها مختص زایمان بی درد بگذاریم شاید هیچ زنی از زایمان رنج نکشد و همانطور که دیدیم مادران ما در این جمع و بیمارستان که مشاهده کردیم واقعا خوشحال بودند حتی خیلی‌ها خودشان انتخاب کردند که درد بکشند. خیلی حرف است که کسی خودش بخواهد که درد بکشد چون بیشتر اوقات می‌خواهند درد نکشند ولی زمانی می ‌رسد که می‌تواند درد بکشد یا نکشد.

این جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی بیان داشت: ما در این بیمارستان زنان بارداری را داشتیم که واقعاً ترجیح می‌دادند درد بکشند، حالا به دلایل شخصی، ولی این زمانی است که فرد مخیر باشد انتخاب کند نه اینکه اجبار کنند.

دادخواه در نهایت پاشنه آشیل درد و رنج  زایمان را در گرو عملکرد نیروهای متخصص بیهوشی عنوان کرد.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *