افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت دردهای شدید ساق پا و گرفتگی عضلات

11915116722912410556155189183244157103102215194

گاهی برای شما هم پیش آمده که درد شدیدی در ساق پای خود احساس می کنید و عضلات پایتان می گیرد در این جا به بیان علت دردهای شدید ساق پا و گرفتگی عضلات می پردازیم .

بسیاری از مواقع نمی‌دانیم که درد شدید ساق پا ناشی از چیست. این موارد را به عنوان دردهای ایدیوپاتیک یا ناشناخته ساق پا هم می‌شناسند. در این جا به مواردی که ممکن است دردهای شدید ساق پا با علل خاصی مرتبط باشد اشاره می‌کنیم.
شاید بالا رفتن سن یکی از علل شایع این نوع درد باشد. وقتی سنمان بالا می‌رود حجم عضلاتمان کاهش می‌یابد. این بدان معناست که عضلاتی که چندان استفاده نمی‌شوند فشار بیشتری تحمل می‌کنند چرا که می‌خواهند فعالیت بیشتری انجام دهند و این می‌تواند به درد شدید بیانجامد.
تمرین و ورزش بیش از حد، و وارد آوردن فشار زیاد به عضلات ساق پا، کم‌آبی بدن و نوشیدن الکل به مقدار زیاد هم می‌تواند به گرفتگی ساق پا منتهی شود. در برخی موارد، گرفتگی عضلانی می‌تواند با بیماری‌هایی مرتبط باشد که شاید از وجود آنها اطلاع داشته و یا نداشته باشید.
اگر عصب‌های موجود در ستون فقرات تحت فشار قرار بگیرد٬ این مسئله باعث بروز درد در ساق پایتان شده و به گرفتگی و درد شدید عضلات آن ناحیه می‌انجامد. هر چه بیشتر راه بروید٬ دردتان بدتر خواهد شد.
اگر دچار دیابت بوده یا اختلالات تیروئیدی یا کبدی دارید، احتمال آنکه دچار گرفتگی عضلات ساق پا شوید بیشتر خواهد بود. برخی داروهایی که برای بیماری‌های خاصی هم مصرف می‌شود می‌تواند این خطر را افزایش دهد. بعضی از آنها عبارتند از:
-استاتین‌ها، که برای کاهش چگالیِ کم ایپوپروتئین مورد استفاده قرار می‌گیرد.
-سالبوتامول، که برای درمان تنگی نفس استفاده می‌شود.
-تربوتالین، که برای کاهش علائم تنگی نفس و برونشیت استفاده می‌شود، علائمی مانند سرفه، خس خس سینه و کوتاه شدن تنفس
-فنوتیازین که برای درمان اختلالات روانی و احساسی استفاده می‌شود می‌تواند به گرفتگی ساق پا منتهی شده و یا دفعات بروز آن را افزایش دهد.

 

پزشکین : علت دردهای شدید ساق پا و گرفتگی عضلات

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *