افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت خواب رفتگی پاها

دلیل خواب رفتن پاها چیست؟

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ گاهی اوقات که در حالت نامناسبی می‌نشینیم، پس از مدتی پاهایمان بی‌حس می‌شود، که این حالت در اصطلاح خواب‌رفتگی پا نامیده می‌شود. ربکا تراب، پروفسور عصب‌شناسی دانشکده پزشکی، معتقد است که این حالت در اثر “متراکم شدن اعصاب” به وجود می‌آید. زمانی که رشته‌های عصبی متراکم می‌شوند، نمی‌توانند سیگنال‌ها را به‌درستی به مغز بفرستند. این حالت هم در دست‌ها شایع است و هم در پا.

استیون ورنینو، پروفسور عصب‌شناسی دانشگاه پزشکی تگزاس معتقد است که اعصاب از طریق رشته‌های عصبی سیگنال‌ها را به مغز می‌فرستند. این سیگنال‌ها از جای مشخصی از بدن به مغز فرستاده می‌شوند، توسط مغز تشخیص داده می‌شوند و سپس یک پیام هم بازگردانده می‌شود. برای مثال اگر شما یک اجاق داغ را لمس کنید، اعصاب دست شما یک سیگنال به مغز می‌فرستد، مغز آن را به‌عنوان درد تشخیص داده و باعث می‌شود دستتان را عقب بکشید.

زمانی که به حالت نامناسبی بنشینید، رشته‌های عصبی منقبض‌شده و همانند یک لوله آب که مسیرش بسته شود، نمی‌توانند سیگنال‌ها را به مغز بفرستند، درنتیجه نمی‌توانید دست و پای خود را تکان داده و حالت بی‌حسی به شما دست می‌دهد.

یک‌رشته عصبی نازک در اطراف زانو وجود دارد، که در صورت نشست و بی‌حرکت ماندن طولانی‌مدت، متراکم می‌شود و به فرد احساس بی‌حسی دست می‌دهد. اما برداشت اشتباه عموم این است که این حالت در اثر توقف جریان خون به وجود می‌آید، البته این حالت هم ممکن است رخ دهد اما امکان آن کم است.

زمانی که بلند می‌شوید و مغز تلاش می‌کند سیگنال‌های خود را بفرستند، حالت سوزن سوزن شدن را احساس می‌کنید و پاهایتان به‌اصطلاح بیدار می‌شوند. این حالت پرستزی نام دارد، اغلب دردناک است و باعث می‌شود که وضعیت نشستن خود را تغییر دهید.

در این حالت بیشتر افراد با تغییر وضعیت می‌توانند اعصاب خود را فعال نموده و به حالت عادی بازگردانند، اما در موارد اندکی که این حالت رخ نمی‌دهد و وضعیت خواب‌آلودگی از بین نمی‌رود می‌توان با یک جراحی ساده مشکل را حل کرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *