افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت بی اختیاری در کنترل مدفوع چیست

images

گاهی پیش می آید که برخی افراد در کنترل مدفوع خود کنترل خودشان را از دست می دهند در این مطلب پزشکی به بررسی علت بی اختیاری در کنترل مدفوع چیست می پردازیم و این که چه بیماری هایی در عدم کنترل ادرار نقش دارد .

بی اختیار در هنگام مدفوع با چه عللی ایجاد می شود و مهمترین روش های بروز آن کدامند چه عواملی در بی اختیارشدن هنگام مدفوع تاثیرگذارند و چه روش های درمانی برای این مشکل وجود دارد؟

حرکات روده بالافاصله بعد از تولد شروع و فرایند کنترل این حرکات نیز مدت کوتاهی بعد از آن ایجاد می‌شود.

بسیاری از مردم با فرایند کنترل مدفوع مواجه هستند و این مشکل یک نفر از هر ده نفر در ایالات متحده است. بی اختیاری مدفوع تمامی سنین را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مخصوص افراد مسن نیست.

وقتی همه چیز درست کار می‌کند، عضلات روده بزرگ مدفوع را به راست روده هدایت می‌کنند و در نهایت با انتقال به انتهای دستگاه گوارش از روده دفع می‌شود. دو نوع عضله کانال مقعد را احاطه کرده است. اسفنکتر داخلی و اسفنکتر خارجی.

جراحی، پرتو درمانی و بیماری‌های التهابی روده می‌تواند منجر به سفتی اسفنکتر خارجی و بی اختیاری مدفوع شود.

ضعف عضلانی لگن نیز می‌تواند منجر به این اختلال شود. ضمن این که آسیب‌های عصبی نیز در نتیجه زایمان, ام اس,سکته مغزی, نوروپاتی دیابتی و … می‌توانند بی اختیاری مدفوع را تشدید کنند.

موارد خفیف بی اختیاری مقعدی اغلب با تغییر رژیم غذایی، استفاده از داروهای ایجاد کننده یبوست و نهایتاً انجام فیزیوترپی های تخصصی عضلات مقعدی و کف لگن قابل کنترل است. اگر بیماری به دلیل اسهال‌های مکرر مبتلا به نشت مدفوع است (مثل انواع کولیت) با کنترل و درمان کولیت، بی اختیاری مدفوعی را نیز می‌توان کنترل کرد. آسیب‌های عضلات مقعدی با عمل جراحی قابل درمان است.

 

پرشکین : علت بی اختیاری در کنترل مدفوع چیست

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *