افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت افزایش اشتها در دوران قاعدگی

  • در دوران عادت ماهیانه تغییرات هورمونی ایجادشده نیز از عوامل موثر در پرخوری است. به عبارت ساده‌تر، در دوران قاعدگی سطح هورمون‌های بدن خانم‌ها یعنی سطح استروژن و پروژسترون تغییر می‌یابد و همین مساله منجر به تحریک اشتهای فرد و افزایش تمایل او به خوردن می‌شود.

 

از آنجا که در این دوران، خونریزی ممکن است منجر به بروز ضعف، سرگیجه، بی‌حالی و… شود، در این حالت، خانم‌هایی که دوران قاعدگی را می‌گذرانند و خونریزی دارند بیشتر دچار احساس گرسنگی می‌شوند و درنتیجه به خوردن غذا یا موادخوراکی شیرین روی می‌آورند.

البته جدای از این مساله، در دوران عادت ماهیانه تغییرات هورمونی ایجادشده نیز از عوامل موثر در پرخوری است. به عبارت ساده‌تر، در دوران قاعدگی سطح هورمون‌های بدن خانم‌ها یعنی سطح استروژن و پروژسترون تغییر می‌یابد و همین مساله منجر به تحریک اشتهای فرد و افزایش تمایل او به خوردن می‌شود. علاوه بر این، اغلب خانم‌ها در دوران قاعدگی دچار تغییرات خلق و خو شده و عصبی هستند. خیلی از افراد زمانی که عصبی هستند، با خوردن به آرامش دست پیدا می‌کنند. از این رو خانم‌هایی که طی عادت ماهیانه عصبی هستند تمایل بیشتری به خوردن دارند.
برای پیشگیری از زیاده‌روی در خوردن چه توصیه‌ای دارید؟
توصیه می‌شود که خانم‌ها حتما در این دوره آرامش خود را حفظ کنند و در صورت کمبود آهن، تحت‌نظر پزشک متخصص مکمل‌ آهن را دریافت کرده و مصرف کنند. درصورتی که طی عادت ماهیانه تمایل به خوردن دارند بیشتر سبزیجات را که دارای کالری کمتری در بین ۵ گروه موادغذایی است، مصرف کنند تا به این ترتیب مقدار کالری ورودی به بدن خیلی زیاد نباشد و دچار چاقی و اضافه وزن هم نشوند.

 

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *