افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت اصلی سرماخوردگی

download

بخوانید گفته های محققان را در مورد علت اصلی سرماخوردگی که در چند متوالی پس از تحقیقات زیاد  دست آمده است .

کارشناسان در یک تحقیق علمی دریافته‌اند خواب کمتر از شش سال در طول شبانه‌روز می‌تواند سبب افزایش ۴ برابری ابتلا به سرماخوردگی در افراد شود.

گفتنی است، کارشناسان هشدار میدهند در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش خواب نیز نقش بسیار مؤثری در تامین سلامت افراد، افزایش توان سیستم ایمنی و مقابله با ابتلا به بیماری‌ها دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کم‌خوابی نه تنها باعث بدخلقی، بروز استرس، افسردگی، پیری زودرس پوست، کاهش سطح هوشیاری می‌شود بلکه سبب کاهش سطح مقاومت بدن در مقابله با بیماری‌ها و عوامل عفونی و کاهش سطح سیستم ایمنی بدن می‌شود.

کارشناساناین نتایج را با نظارت بر روی الگوی خواب ۱۶۴ فرد بزرگسال به مدت ۷ روز در یک مرکز تحقیقاتی به دست آورده‌اند. کارشناسان به داوطلبان قطره‌ بینی حاوی ویروس سرماخوردگی داده‌اند و بررسی کرده‌اند پس از استشمام قطره ویروسی آن دسته از داوطلبان که خواب کم داشته‌اند اکثراً به بیماری سرماخوردگی دچار شده‌اند و دسته دیگر کمتر به بیماری مبتلا شده‌اند.

البته در کنار کم‌خوابی عوامل متعدد دیگری چون زمینه‌های روحی، خلق و خو، استعمال دخانیات، رژیم غذایی و میزان ورزش افراد نیز مورد بررسی قرار گرفت اما اصلی‌ترین زمینه خواب کم و ناکافی به عنوان عامل ابتلا به سرماخوردگی مشخص شد.

کارشناسان بر این باور هستند که خواب به سیستم‌ ایمنی بدن کمک می‌کند تا به مبارزه با عفونت‌ها بپردازد. خوابیدن نقش مؤثری در تنظیم سطح سلول‌های T دارد که مسئول مبارزه با عفونت در بدن ما هستند.
پزشکین : علت اصلی سرماخوردگی 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *