افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علت اختلال اضطراب و راه درمان آن

علت اختلال اضطراب و راه درمان آن

download (2)

زندگی های امروز پر شده از استرس و اضطراب که همه ی این مشکلات روانی روی جسم افراد نیز اثر دارد در این جا می خواهیم درباره علت اختلال اضطراب و راه درمان آن نکاتی را بیان کنیم .

علت دقیق ابتلا به اختلال اضطراب هنوز ناشناخته است. با این حال تحقیقات زیادی در مورد انجام اقدامات مختلف برای کاهش سطوح اضطراب انجام شده است.

مطالعات نشان می دهد که مداخلات زودهنگام برای از بین بردن نشانه های اضطراب در کودکان، از ایجاد مشکلات بلند مدت ناشی از این اختلال پیشگیری می کند.

در اینجا راهکارهای مختلف برای جلوگیری از اضطراب و مشکلات ناشی از آن معرفی شده اند:

تسکین استرس با ورزش: اگر شما در حال تجربه علائم استرس هستید، ورزش کنید. پیاده روی، یوگا، پیوستن به کلاس ها و سالن های ورزشی و … در کنار روی آوردن به سرگرمی های خاص که به شما احساس بهتر و آرام تر می دهد، عالی ترین راه برای کاهش سطح استرس است.

ورزش به کاهش هورمون های استرس و افزایش هورمون هایی که باعث ایجاد احساس خوب در انسان می شوند، کمک می کند. بعلاوه آن خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و از نگرانی های روزانه دور می نماید.

خوب غذا خوردن: یک رژیم غذایی سالم به شما احساس بهتر جسمی و روانی می دهد. اگرچه انتخاب غذایی خاصی برای از بین بردن استرس وجود ندارد اما روی آوردن به طیف گسترده ای از غذاهای تازه و سالم، میوه ها و سبزیجات، غلات سبوس دار، اجتناب از فرآورده های پرچرب، شیرینی ها و … خالی از لطف نیست.

ویتامین ب بخورید: برای جلوگیری از استرس مصرف ویتامین ب را شروع کنید. هر ۸ نوع ویتامین ب عملکرد صحیح مغز و سیستم عصبی را ارتقا می دهند و همچنین به افزایش آرامش و مبارزه با استرس و خستگی کمک می کنند. در واقع، کمبود ویتامین ب در بدن می تواند باعث تحریک پذیری (حساسیت بیش از حد)، افسردگی و بی تفاوتی شود. از غذاهای غنی از این ویتامین شامل غلات سبوس دار، لوبیا، نخود، بادام زمینی، اسفناج، کلم پیچ، آووکادو، سیب زمینی، موز، حبوبات، تخم مرغ و محصولات لبنی استفاده نمایید.

اجتناب از رفتارهای ناسالم: توتون و تنباکو، مواد مخدر، و الکل که اغلب به عنوان مسکن های استرس و اضطراب به اشتباه شناخته شده اند، در واقع خسارات جسمی فراوانی وارد می کنند. کافئین بیش از حد نیز می تواند منجر به افزایش سطح اضطراب شود. اگر شما به این رفتارهای ناسالم اعتیاد دارید، به پزشک خود در مورد شیوه های مناسب ترک و پیوستن به گروه های پشتیبانی مشورت کنید.

خواب کافی: هر فرد باید ۸ ساعت در روز بخوابد. اگر بیشتر یا کمتر از این مقدار بخوابید نه ‌تنها نسبت به تاثیرات استرس حساسیت بیشتری از خود نشان می‌ دهید بلکه تمام روز دچار تندخویی می‌ شوید.

پزشکین : علت اختلال اضطراب و راه درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *