افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

علائم و عوارض کمبود تستوسترون

images (1)

  • متخصصان اورولوژی در لس‌آنجلس نیز معتقدند: وزن اضافی می‌تواند بر تستسترون تاثیر‌گذار باشد چراکه سلول‌های چربی، تستسترون را به استروژن تبدیل می‌کنند. این موضوع باعث کاهش گردش تستسترون در بدن می‌شود.

براساس تحقیقات بنیاد مراقبت و اورولوژی از هر ده مرد چهار نفر در سنین بالای ۴۵ سال دچار کمبود تستسترون هستند. برخی مردان که به این حالت دچار هستند، به فشار خون بالا، کلسترول بالا و چاقی نیز مبتلا می‌شوند. همچنین تستسترون پایین می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

اگر شما شک دارید که دچار کمبود تستسترون هستید کاملا مراقب باشید و در صورت مشاهده یکی از ده علامت زیر با پزشکتان مشورت کنید.

کاهش میل جنسی: متخصصان اورولوژی دانشگاه نیویورک می‌گویند: اگر چه در برخی مردان همزمان با سالمند‌تر شدن میل جنسی کاهش می‌یابد، اما کاهش ناگهانی میل جنسی مهم‌ترین و آشکار ترین نشانه کاهش تستسترون است.

اضافه وزن: متخصصان اورولوژی در لس‌آنجلس نیز معتقدند: وزن اضافی می‌تواند بر تستسترون تاثیر‌گذار باشد چراکه سلول‌های چربی، تستسترون را به استروژن تبدیل می‌کنند. این موضوع باعث کاهش گردش تستسترون در بدن می‌شود. هر چند نمی‌توان با قطعیت گفت مردانی که اضافه وزن دارند دچار تستسترون پایین هستند.

اختلال نعوظ: حدود ۳۰ میلیون مرد دچار اختلال نعوظ هستند و تستسترون پایین می‌تواند یکی از علل این اختلال باشد.

خستگی: اگر هنگام ظهر یا پس از اتمام کار احساس خستگی زیادی می‌کنید تستسترون پایین می‌تواند عامل کاهش انرژی باشد.

مشکلات خواب: مردانی که دچار کمبود تستسترون هستند ممکن است بی‌خوابی را تجربه کنند. البته این موضوع می‌تواند دلایل دیگری مانند اختلال بی‌خوابی نیز داشته باشد. اختلال بی‌خوابی می‌تواند به فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی و بد خلقی نیز منجر شود.

عدم تمرکز: از آنجا که تستسترون مسئول تمرکز در بدن است کمبود این هورمون می‌تواند شما را دچار مغز مه آلود (مه مغزی) کند. در این حالت تمرکز مشکل است و حتی ممکن است مشکلات حافظه را در پی داشته باشد.

افسردگی: یک مطالعه نشان می‌دهد ۵۶ درصد مردانی که دچار تستسترون پایین هستند دارای علائم قابل توجه افسردگی نیز هستند.

رشد پستان: از آنجا که تستسترون پایین باعث به هم خوردن تعادل تستسترون و استروژن در بدن می‌شود این عدم تعادل در برخی مردان به رشد بافت‌های پستان منجر می‌شود.

درد: کاهش تستسترون می‌تواند به کاهش حجم عضلانی و قدرت عضلات منجر شود. بنابراین برخی مردان ممکن است درد مفاصل و درد عضلانی را تجربه کنند و بیشتر در معرض آسیب قرار گیرند.

مشکلات استخوانی: اگر چه تصور بر این است که بیشتر خانم‌ها دچار پوکی استخوان می‌شوند اما این مشکل می‌تواند در مردانی که دچار کمبود تستسترون هستند به دلیل کاهش تراکم استخوان رخ دهد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *