افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عفونت یکی از دلایل ناباروری مردان

iuoiupoip

دلایل زیای برای ناباروری مردان وجود دارد اما تحقیقات جدید نشان می دهد که عفونت نیز یکی از دلایل دیگر ناباروری می باشد در این جا بررسی می کنیم درباره عفونت یکی از دلایل ناباروری مردان و بیان گفته متخصصان در این باره .

عفونت نیز یکی از این عوامل است که در این مطلب به بررسی آن در مردان می پردازیم این عوامل عفونی به چه علت در بدن انسان به وجود می آیند و چگونه می توان آن ها را برطرف کرد!

ناباروری مردان

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا عوامل عفونی را یکی از علل مهم در ناباروری مردان برشمرد و اظهار داشت: عوامل عفونی در حیطه ناباروری مردان اثرگذار بوده که این موضوع به درصد ابتلا و نیز درمان اختصاصی آنها مربوط است.

اورولوژیست و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با اشاره به اینکه تفاوت آشکاری از نظر شیوع بیماری‌های عفونی در مناطق مختلف وجود دارد، گفت: در کشورهای آفریقایی درصد بالایی از ناباروری را عوامل عفونی تشکیل می‌دهند، این در حالی است که این عوامل در کشورهای پیشرفته غربی به علت درمان سریع و مناسب، درصد کمتری از علل ناباروری را به وجود می‌آورند.

وی افزود: عوامل عفونی یکی از علل مهم در ناباروری مردان به شمار می‌روند.

وی با تأکید بر اینکه عوامل عفونی ممکن است علاوه بر تولید و انتقال اسپرم، روی سلول اسپرم هم اثرگذار باشند، تشریح کرد: با تاثیر عوامل عفونی بر اسپرم، نقشی که اسپرم باید به طور طبیعی در لقاح انجام دهد دچار مشکل می‌شود که این عوامل می‌توانند سبب پایین آوردن کیفیت اسپرم نیز شوند.

امیر‌جنتی خاطر نشان کرد: عوامل عفونی جزو عوامل مهم و اثرگذار در حیطه ناباروری مردان به شمار می‌آیند. البته این موضوع به درصد ابتلا  و نیز درمان اختصاصی آنها مربوط است.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، درباره عفونت‌های تأثیر گذار بر ناباروری،‌ گفت: این عفونت‌ها را به دو گروه تقسیم می‌کنیم. گروه اول مانند عفونت‌های ادراری که به راحتی قابل تشخیص و درمان هستند و دسته دوم عفونت‌هایی است که غالبا بدون علامت هستند لذا اگر درمان مناسب و کافی صورت نگیرد، عوارض آن به صورت ناباروری بروز خواهد کرد.

* اوریون می‌تواند موجب ناباروری شود

سعید آراسته؛ اورولوژیست و عضو دیگر تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، نیز با اشاره به اینکه عفونت‌های فراگیری که سبب ایجاد تب می‌شوند هم می‌توانند در روند تولید اسپرم ایجاد اشکال نمایند، که اثر این عفونت‌ها غالبا ظرف مدت ۲ تا ۶ ماه برمی‌گردند،‌ گفت: دسته‌ای از عفونت‌ها می‌توانند در تولید اسپرم اختلال ایجاد کنند مانند بیماری اوریون که ابتلا به آن در سنین بعد از بلوغ ممکن است سبب  آسیب به سلول‌های اسپرم‌ساز، ناباروری و حتی  آزواسپرمی و عدم تولید اسپرم شود.

آراسته تأکید کرد: عموما عفونت‌های پروستات در مردان جوان و میانسال اتفاق می‌افتد. و شاید یکی از شایع‌ترین مسائلی باشد که سبب هدایت مردان به کلینیک‌های اورولوژی و باروری مردان می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد اشکال در محیط مناسب برای اسپرم شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین بخش عفونت‌ها از نوع مزمن هستند، اظهار داشت: عفونت‌های مزمن در بسیاری مواقع، میکروبی نبوده و التهابی هستند و گاهی با علامت خاصی همراه نیستند اما معمولا علایم تحریکی چون تکرر ادرار و سوزش را به صورت متناوب در پی دارند.

وی با تشریح اینکه پروستات برخلاف بسیاری دیگر از اعضای بدن ، بخشی است که بیماری در آن میتواند مزمن شود و در عین حال نفوذ و تأثیر دارو نیز در آن خیلی بالا نیست، گفت: کسی که به واسطه ی تغییر در ترشحات پروستات دچار ناباروری می شود نیازمند آنست که درمان این مشکلات و بیماری به موقع انجام شود تا به یک بیماری مزمن تبدیل نشود.

آراسته خاطر نشان کرد: کلید اصلی حل مشکل عفونت در ناباروری مردان پیشگیری، تشخیص به موقع عوامل عفونی و درمان آنهاست که از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین آگاهی‌بخشی و اجتناب از رفتارهای پر خطر گام نخست و بسیار مهم در پیشگیری از عفونت‌های تولید مثلی مردان است.

 

عفونت یکی از دلایل ناباروری مردان

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *