افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عفونت کلیه از علائم تا درمان گیاهی آن

عفونت کلیه از علائم تا درمان گیاهی آن

  • عفونت کلیه به دلیل تغییراتی که در کارکرد طبیعی سیستم دفع ادرار و کلیه ها ایجاد می کند با ۸ علامت خود را فوریت ادرار در صورتی که وضعیت عفونت کلیه وخیم تر شود و به مجرای ادراری گسترش یابد، اغلب احساس خواهید کرد به دفع فوری ادرار نیاز دارید.

 

“عفونت کلیه” چیست و چه نشانه هایی دارد؟ آیا هر دردی در پهلو و کمر نشانه ی مشکل کلیه است؟ برای درمان عفونت و دردهای کلیه از چه نسخه های گیاهی در طب سنتی استفاده کنیم؟پاسخ را در ادامه بخوانید.

عفونت کلیه چیست؟

نفوذ باکتری ها از طریق مثانه به یک یا هر دو کلیه می تواند باعث عفونت کلیه شود که در علم پزشکی این حالت را «پیلونفریت» می گویند. در صورتی که عفونت کلیه به موقع درمان شود، سبب آسیب جدی کلیه نخواهد شد.

نشانه ها و علائم عفونت کلیه کدام اند؟

عفونت کلیه به دلیل تغییراتی که در کارکرد طبیعی سیستم دفع ادرار و کلیه ها ایجاد می کند با ۸ علامت خود را فوریت ادرار در صورتی که وضعیت عفونت کلیه وخیم تر شود و به مجرای ادراری گسترش یابد، اغلب احساس خواهید کرد به دفع فوری ادرار نیاز دارید. این حالت حتی می تواند در زمانی که به تازگی مثانه ی خود را خالی کرده اید نیز روی دهد.

حالت تهوع

حالت تهوع خفیف و حتی استفراغ می توانند موجب کم اشتهایی، ضعف و کاهش وزن بیماران مبتلا به عفونت کلیه شوند. همچنین ممکن است به سبب کمبود آب بدن نیز احساس تهوع کنید.

زردی

خیلی از کودکانی که عفونت کلیه آن ها به موقع درمان نشده است دچار یرقان می شوند. یرقان ناشی از وجود بیلی روبین اضافی در خون است.

علائم مشابه آنفلوآنزا

احساس ناخوشی همانند آنچه در آنفلوآنزا تجربه می کنید می تواند از نشانه های عفونت کلیه باشد.

درد کلیه

احساس درد در پهلوها یکی از عوارض شایع عفونت کلیه است. همچنین ممکن است در ناحیه ی پایینی کمر و اندام های تناسلی نیز احساس درد کنید.

تب

هر نوع عفونت می تواند منجر به تب و احساس سرما شود. عفونت کلیه ناشی از تولید بیش از حد باکتری در کلیه است و وقتی باکتری ها خود را به دیواره ی کلیه می چسبانند علائم بیماری از جمله تب نمایان می شوند. اغلب بیماران تا مدتی پس از عفونت کلیه دچار تب نمی شوند.

ضعف

کمبود انرژی یکی دیگر از عوارض رایج عفونت کلیه است. بیمارانی که به این حالت دچار می شوند تمایل شدیدی به خوابیدن دارند. استراحت کردن از عوامل ضروری برای مقابله با عفونت است.

وجود خون در ادرار

افرادی که عفونت کلیه آن ها شدید است، اغلب در ادرار خود خون مشاهده می کنند. خون ادراری نتیجه ی عفونت دستگاه ادراری و گسترش آن از مثانه و مجرای ادراری به کلیه و حالِب است. وقتی عفونت کلیه تا این حد شدید باشد به آن «پیلونفریت» اطلاق می شود.

عفونت کلیه و راههای درمان گیاهی

آب درمانی : مقدار زیادی آب بنوشید تا از درد کلیه خلاص شوید. نوشیدن آب به مقدار کافی نه تنها از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند بلکه سبب دفع سنگ های تشکیل شده در کلیه از طریق مجرای ادرار نیز می شود.

آب باعث رقیق شدن ادرار و پیشگیری از رسوب نمک ها و املاح معدنی در کلیه می شود. اما نکته ی مهم این است که نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به سرعت سبب رفع درد کلیه شود.

به این منظور به محض اینکه درد شدیدی در نواحی کلیه ها احساس می کنید، شروع به نوشیدن آب تصفیه شده کنید. ممکن است مجبور باشید ۱ تا ۱٫۵ لیتر آب بنوشید. آب درمانی به ویژه برای از بین بردن درد کلیه ناشی از سنگ و عفونت کلیه بسیار مؤثر است.

پونه و آویشن درمان عفونت کلیه :پونه دارای خواص درمانی زیادی است که مهمترین آنها عبارت اند از:جوشانده هر ۱۰۰ گرم پونه برای دفع اسهال نافع است چون حاوی پانل فراوان است همین مقدار پونه در پانصد سی سی آب برای دفع تنگی تنفس و گرمای بدن مفید است.

گل پونه، آویشن، تخم گشنیز، و تخم شوید( هر کدام صد گرم) که کوبیده شده باشد و هر بار یک قاشق غذاخوری از آن در ۵۰۰ سی سی آب جوشانده شود برای درمان انواع سنگ مثانه، سنگ صفرا و انواع روماتیسم مفید است.

آب لیموترش تازه : آب لیموترش یکی از بهترین درمان های برای سنگ کلیه و رفع درد ناشی از آن است. اسید استیک موجود در مرکباتی مانند لیموترش، سنگ کلیه را حل می کند.

اما برای این کار فقط باید آب لیموترش تازه و طبیعی بنوشید و نوشیدنی های لیمویی مصنوعی چنین اثری ندارند. به این منظور، روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب مخلوط شده با آب یک لیموترش تازه آغاز کنید.

در هنگام درد شدید، چهار قاشق غذاخوری آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اگر بدنتان به این درمان پاسخ دهد در طی ۲۰ دقیقه باید درد برطرف شود. علاوه بر این می توانید به این مخلوط ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون هم بیافزایید.

چای قاصدک :گیاه قاصدک خاصیت ادرارآوری دارد به این معنی که میزان ادرار را افزایش می دهد. بنابراین استفاده از آن می تواند سنگ کلیه را دفع و درد کلیه را تسکین بخشد.

علاوه براین قاصدک باعث افزایش جریان خون در کلیه می شود. به این منظور ۱ تا ۲ قاشق چایخوری برگ قاصدک را در یک فنجان آب داغ بریزید و ده دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید. سپس محلول را صاف کنید و بنوشید. هر روز ۲ تا ۳ فنجان چای قاصدک می توانید بنوشید.

چای تخم هندوانه : ادرارآور مؤثری است و برای تحریک کلیه ها به دفع ادرار بسیار مناسب است. در واقع اگر کلیه ها کم کار باشند، دانه ی هندوانه می تواند کلیه ها را تحریک کند. به این منظور یک قاشق غذاخوری دانه ی هنداونه (آسیاب شده) را در دو فنجان آب جوش بریزید. محلول را صاف کنید و بگذارید سرد شود. از این چای سه بار در روز بنوشید.

تخم کرفس :سرعت دفع مواد زاید در کلیه ها را افزایش می دهد. بعضی از مطالعات پزشکی که در چین انجام شده نشان داده است که کرفس میزان ادرار را افزایش می دهد و به همین دلیل سبب تسکین درد کلیه می شود.

روغن فرّاری که در کرفس موجود است خاصیت ضدقارچ دارد و در حذف باکتری ها بسیار مؤثر است. بنابراین برای درمان عفونت های کلیوی بسیار مفید است.

به این منظور یک قاشق غذاخوری تخم کرفس آسیاب شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و بگذارید سرد شود. محلول را صاف کنید و بنوشید. روزی یکبار و سه روز در هفته از این چای بنوشید.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *