افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عفونت های ادراری در افراد مسن از علت تا درمان آن

0d01e91d7555ad278d3b2c384f8f25a8

دانستنی های پزشکی درباره عفونت های ادراری در افراد مسن از علت تا درمان آن و بیماری هایی که منشا عفونت ادراری به همراه دارند را شرح می دهیم .

عفونت های ادراری معمولا زمانی که باکتری ها از رکتوم دهانه مجرای ادرار را آلوده می کنند، رخ می دهد. باکتری ها می توانند به مثانه یا کلیه ها نیز راه پیدا کنند. گفته می شود که زنان بیشتر از مردان به عفونت های ادراری مبتلا می شوند و تقریبا هر زن در زندگی خود به طور متوسط یک بار مبتلا به این عارضه خواهد شد. این عارضه بخصوص در میانسالی شایع است.
کاهش شدید در سطح استروژن پس از یائسگی باکتری ها را تشویق به رشد در مجرای ادرار می کند. عفونت های ادراری ممکن است هنگام استفاده از استخر نیز رخ دهد. علاوه بر این پروستات بزرگ شده در مردان نیز می تواند خروج ادرار را کند کرده و منجر به عفونت ادراری در مردان شود. در هر دو گروه زنان و مردان، پیری اعصاب مثانه منجر به تجمع ادرار می شود و این علت یک محیط ایده آل برای رشد باکتری ها ایجاد می کند.
علائم مبهم عفونت ادراری شامل سردرگمی، اضطراب، خستگی، از دست دادن اشتها و … است و همیشه نمی تواند بخصوص در افراد مسن با درد و سوزش همراه باشد. بدبو شدن ادرار، رنگ غیر طبیعی آن و وجود خون در ادرار از علائم دیگر هستند. کمردرد ناشی از عفونت های ادراری می تواند به این مفهوم باشد که عفونت به کلیه ها گسترش یافته است.
عفونت ادراری باید با آنتی بیوتیک درمان شود. در صورت عدم درمان و انتشار آن به کلیه ها، عفونت های بالقوه کشنده در جریان خون رخ می دهد.
نوشیدن مایعات و تخلیه فوری ادرار برای از بین بردن باکتری ها راهی مفید است. مصرف مرکبات و ویتامین ث به دلیل خاصیت اسیدی بسیاری از عفونت های ادراری را از بین می برد. از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و گاز دار و غذهای تند باید اجتناب کرد ضمن این که به هیچ وجه نباید سراغ سیگار و الکل رفت.
پزشکین : عفونت های ادراری در افراد مسن از علت تا درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *