افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عفونت قارچی انواع و علت بروز آن

عفونت قارچی انواع و علت بروز آن

  • قارچ به تنهایی عفونت ایجاد نمی کند، اما زمانی که میزان این قارچ ها از باکتری های مفید بدن بیشتر شود، عفونت ایجاد می کند. عرق کردن، مقاربت و پوشیدن تن پوش حمام به مدت طولانی و تمام مواردی که رطوبت را افزایش می دهد.

 

عرق کردن، مقاربت و پوشیدن تن پوش حمام به مدت طولانی و تمام مواردی که رطوبت را افزایش می دهد، شرایط را برای رشد قارچ در واژن مساعد می کند.عفونت قارچی تنها منحصر به واژن نیست و ممکن است هر یک از نقاط بدن را آلوده سازد. این عفونت ممکن است بر روی پوست، داخل دهان، روی سینه و مقعد رشد کند که البته پمادهای ضد قارچ در درمان آنها بسیار مفید است.

عفونتی که توسط قارچ ها تولید می شود و کاندیدا نام دارد، می تواند دیگر اعضای بدن شما را نیز دچار عفونت، سوزش و خارش کند. عفونت قارچی ، صرف نظر از مکان رشد می تواند با داروهای تجویزی خوراکی یا پمادهای مخصوص عفونت قارچی واژن درمان شود.

قارچ به تنهایی عفونت ایجاد نمی کند، اما زمانی که میزان این قارچ ها از باکتری های مفید بدن بیشتر شود، عفونت ایجاد می کند. عرق کردن، مقاربت و پوشیدن تن پوش حمام به مدت طولانی و تمام مواردی که رطوبت را افزایش می دهد، شرایط را برای رشد قارچ در واژن مساعد می کند. رطوبت اضافی در مکان های تاریک و مرطوب بدن جز واژن نیز به همین شکل موجب عفونت خواهد شد.

عفونت قارچی پوست

عفونت قارچی ممکن است در هر مکانی از پوست که با رطوبت در تماس است، ایجاد شود. از آنجا که بدن نمی تواند به سرعت با عفونت ها مقابله کند، پزشکان داروهایی را تجویز می کنند که قوی تر است و از پمادهای داروخانه ای اثر طولانی تری دارند. عفونت قارچی در زیر لایه های پوست نیز رشد می کنند.

اگر تنها در یک قسمت کوچک از پوست عفونت ایجاد شده باشد، با کرمی به نام Monista می توان آن را از بین برد. برای عفونت های سیستماتیکی که به مناطق بزرگ تر رواج پیدا می کنند، می توان از داروهای تجویزی استفاده کرد.

عفونت قارچی پاها

درست مثل پدیده ی “پای ورزشکاران” قارچ دیگری به نام ترایکوفیتون منتاگروفیتیس ممکن است موجب عفونت پاها شود. جوراب و کفش های عرق کرده موجب ایجاد چنین عفونتی در پاها می شوند. بنابراین، برای جلوگیری از رشد قارچ در بین انگشتان پا، از مرطوب شدن آنها جلوگیری کنید. این عفونت ها به آسانی توسط پماد ضد قارچی غیر تجویزی درمان می شوند.

عفونت قارچی دهان

این عفونت قارچی بسیار شایع است، اما تنها در کودکانی که با شیر مادر و یا شیشه تغذیه می شوند، رخ می دهد. اگر آنها نتوانند شیری را که خورده اند به خوبی قورت دهند، شیر بر روی زبانشان باقی می ماند و موجب عفونت می شود. پزشکان برای از بین بردن عفونت و تکه های سفید روی زبان نوزادان، برای آنها داروهای ضد قارچ خوراکی تجویز می کنند.

عفونت قارچی سینه

مادران شیرده بیشتر از سایر زنان دچار عفونت قارچی سینه می شوند. دهان کودک می تواند تعادل PH را تغییر داده و آن را مرطوب کند که به رشد قارچ کمک می کند. این عفونت ممکن است به دلیل تعریق زیاد، در زیر سینه ها نیز ایجاد شود. برای جلوگیری از ایجاد عفونت توسط قارچ ها، لطفا این ناحیه را تمیز نگه دارید و از پوشیدن لباس های زیر مرطوب، برای طولانی مدت پس از ورزش خودداری کنید.

برای درمان این مشکل نیز از پمادهای مخصوص عفونت پوست استفاده کنید. در صورتی که این عفونت همچنان ادامه پیدا کرد، به پزشک مراجعه کنید.

عفونت قارچی مری

برخی از داروهای خوراکی که برای درمان مشکلات مری به کار می روند، موجب رشد قارچ ها در این ناحیه می شوند. برفک، که نام یک عفونت قارچی در گلو است، اغلب بیماران دچار نقص ایمنی را با مشکل مواجه می کند، چه این افراد تحت شیمی درمانی باشند و چه دچار بیماری های خودایمنی باشند. اگر این اتفاق برای شما رخ دهد، پزشک یک محلول خوراکی ضد قارچی برایتان را تجویز خواهد کرد.

عفونت قارچی مقعد

عفونت قارچی واژن ممکن است به مقعد سرایت کند. اگر فردی واژن و سپس پوست مقعد را بخاراند، عفونت از طریق دست ها به این ناحیه سرایت می کند. برای درمان این عفونت از کرم Monista که در درمان عفونت قارچی پوست به کار برده می شود، نیز می توان استفاده کرد. برای عفونت واژینال و مقعدی می توانید از یک درمان سه روزه یا هفت روزه برای از بین بردن حداکثر قارچ ها استفاده کنید.

عفونت قارچی پنیس (آلت تناسلی مردان)   

حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مردان دچار عفونت قارچی پنیس شوند. هر چند قارچ ممکن است همیشه علائمی ایجاد نکند، اما موجب خارش و سوزش آن ناحیه می شود. درست همانند قارچ های پوستی، عفونت پنیس نیز به دلیل رطوبت حاصل از مایعات بدن رخ می دهد. عرق کردن و عدم تعویض مکرر لباس های زیر موجب ایجاد چنین عفونتی می شود که البته با پمادهای ضد قارچی قابل درمان است.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *