افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عفونت در طب سوزنی چه علائمی دارد ؟

 

  • در حالی که اغلب بیماران از این عفونت‌های باکتریایی بهبود پیدا می‌کنند، ۵ تا ۱۰ درصد از عفونت‌های گزارش‌شده باکتریایی به مشکلات وخیمی مانند تخریب مفصل، نارسایی چندگانه اندام‌های بدن، بیماری خورنده عضلات و فلج منتهی شده‌اند. دست کم پنج مورد انتقال عفونت ویروس هپاتیت b گزارش شده است که به طب سوزنی مربوط است.

طب سوزنی در دهه‌های اخیر در کشورهای غربی به خصوص برای درمان درد به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. طب سوزنی همچنین برای عوارضی مانند چاقی، یبوست، آرتریت و بسیاری بیماری‌های دیگر هم به کار رفته است.

بسیاری از افراد از سوزنهای طب سوزنی می ترسند، فکر می کنند که طب سوزنی باید بسیار دردناک باشد چون تزریقات دردناک است. برخی دیگر از بیماران احتمال انتقال عفونت بوسیله طب سوزنی برایشان نگران کننده است. این ترس ها مانع از درمان بموقع آنها شده و بیماری پیشرفت بیشتری میکند .
آرامش شما و استفاده از سوزن های یکبار مصرف ,نو و همراه گاید( هادی) ,میتواند ترس ذهنی شما را که بیشتر در جلسه اول ایجاد میشود را به راحتی از بین ببرد.

عفونت در طب سوزنی

طب سوزنی ممکن است به علت اینکه سوزن‌ها چند سانتی‌متر زیر پوست فرو می‌روند خطراتی را به دنبال داشته باشد. به همین دلیل کارشناسان هشدار می‌دهند عفونت‌های باکتریایی، هپاتیت b و c و احتمالا ویروس ایدز ممکن است در طب سوزنی به علت استفاده از سوزن‌های آلوده، سوآب‌های پنبه‌ای و کیسه‌های آب گرم منتقل شوند….

برای جلوگیری از عفونت‌های منتقل‌شونده به وسیله طب سوزنی باید اقداماتی مانند استفاده از سوزن‌های یکبار مصرف، استفاده از شیوه‌های ضدعفونی‌کردن پوست و تکنیک‌های استریل را انجام داد.

بیشتر مواقع سوزن ها یکبار مصرف نیستند. قبلا به دلیل کمبود یا نبود سوزن، سوزن ها چندین بار مورد مصرف قرار می گرفتند، که خود میتوانست سبب انتقال بیمارهای عفونی از یک بیمار به بیمار دیگر و حتی به شخص درمانگر شود، ولی در حال حاضر در ایران به دلیل وارد کردن و به حد کافی موجود بودن سوزن، پزشکان از سوزن های یکبار مصرف استفاده میکنند.

این عفونت ناشی از مایکوباکتریوم‌ها در نتیجه استفاده از سوآب‌های پنبه‌ای، حوله‌ها یا کیسه‌های آب گرم آلوده به سرعت در اطراف محل فروبردن سوزن منتشر می‌شود. این عفونت دوره پنهانی طولانی‌مدتی دارد، اما نهایتا باعث ایجاد آبسه‌ها و زخم‌های بزرگ می‌شود.

در حالی که اغلب بیماران از این عفونت‌های باکتریایی بهبود پیدا می‌کنند، ۵ تا ۱۰ درصد از عفونت‌های گزارش‌شده باکتریایی به مشکلات وخیمی مانند تخریب مفصل، نارسایی چندگانه اندام‌های بدن، بیماری خورنده عضلات و فلج منتهی شده‌اند. دست کم پنج مورد انتقال عفونت ویروس هپاتیت b گزارش شده است که به طب سوزنی مربوط است.

رعایت نکات بهداشتی و استفاده از سوزن های استریل یکبار مصرف، دارای گاید(هادی)، برای درمانگر و بیمار الزامیست، تا خطر عفونت به حداقل ممکن برسد.

لازم به ذکر است که خطر عفونت برای درمانگر بیشتر است تا بیمار، چون احتمال اینکه سوزن دیگران به دستش فرو برود، با تعدد بیمار، افزایش می یابد. در کشور ما افزایش سطح آگاهی مردم و پزشکان استفاده از سوزن های یکبار مصرف و رعایت نکات بهداشتی، سبب کاهش یا عدم بروز این حادثه شده است.

علائم عفونت

چنانچه شما برای شروع درمان با طب سوزنی، نزد یک دکتر متخصص بروید، خطرات استفاده از این روش درمانی بسیار پایین است. اما لازم است از برخی از خطرات و عوارض جانبی احتمالی نیز آگاه باشید:

درد، خونریزی یا کبودی در بخش هایی سوزن خورده
صدمه به اعضای داخلی همچون ریه (در صورتی که سوزن با فشار و به صورت عمیق وارد شود)
بیماری های عفونی مانند هپاتیت و ایدز (در صورت استفاده از سوزن های مستعمل)

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *