افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عفونت ادراری در زمان حاملگی از تشخیص تا درمان

عفونت ادراری در زمان حاملگی از تشخیص تا درمان

  • پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک برای ۳ تا ۷ روز برایتان تجویز کند. علائم شما باید کمتر از ۳ روز باشد. در اوایل ممکن است نشانه ها محو شوند ولی شما نباید خوردن داروها را متوقف کنید.

 

عفونت دستگاه ادراری در سیستم ادرار می تواند در حالب، کلیه ها، مثانه، مجرای خروجی مثانه اتفاق بیفتد. باکتری ها باعث عفونت ادراری می شوند. هر کسی می تواند این بیماری را داشته باشد ولی در زنان بیشتر شایع است، به خصوص اگر باردار باشند. اگر شما فکر می کنید ممکن است عفونت ادراری داشته باشید به پزشک مراجعه کنید.

با مراقبت مناسب و صحیح، شما و کودکتان می توانید سلامت باشید. اما شما نیاز دارید که مطمئن شوید که این بیماری روی کلیه های شما تأثیر نمی گذارد. بسیاری از این عفونت ها به مثانه محدود هستند. اما گاهی اوقت می توانند به عفونت کلیه منجر شوند، و اگر به عفونت ادراری رسیدگی نشود ممکن است به زایمان زودرس با وزن کم نوزاد هنگام تولد منجر شود.

علائم عفونت ادراری در بارداری:

ممکن است شما  UTI داشته باشید:

نیاز فوری به ادرار یا ادرار کردن بیشتر از معمول ، مشکل با ادرار ، احساس سوزش و یا گرفتگی عضلات در پایین شکم، احساس سوزش هنگام دفع ادرار ابری و یا دارای بوی بد داشته باشید.

چرا عفونت ادراری بیشتر در باداری شایع است؟

دلیل آن می تواند هورمون ها باشند. در دوران بارداری آن ها باعث تغییر در دستگاه ادراری می شوند و باعث می شود احتمال این که زنان به عفونت دچار شوند بیشتر شود. همچنین رحم در حال رشد باعث فشار بر روی مثانه می شود که منجر به این می شود که به شما اجازه ندهد تمام ادرار خود را از مثانه خارج کنید. ادرار پس مانده و خارج نشده یک منبع احتمالی عفونت است.

تشخیص عفونت ادراری در بارداری:

آزمایش ادرار می تواند راه تشخیص آن باشد. پزشک شما بر روی باکتری ها و سلول های قرمز و سفید خون شما آزمایش می کند و کشت ادرار نیز ممکن است نشان دهد که چه نوع از باکتری در ادرار وجود دارد.

درمان عفونت ادراری در بارداری:

پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک برای ۳ تا ۷ روز برایتان تجویز کند. علائم شما باید کمتر از ۳ روز باشد. در اوایل ممکن است نشانه ها محو شوند ولی شما نباید خوردن داروها را متوقف کنید.

بسیاری از آنتی بیوتیک های رایج:

آموکسی سیلین، اریترومایسین و پنی سیلین برای زنان باردار بی خطر در نظر گرفته می شوند. تتراسایکلین تجویز نمی شود زیرا ممکن است مشکل کبدی ایجاد کند.

پیشگیری از عفونت ادراری:

نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز، پاک کردن و شست و شو از جلو به عقب خود، مثانه ی خود را قبل و بعد از رابطه ی جنسی خالی کنید، اگر شما نیاز به یک روان کننده دارید می توانید به آب تکیه کنید، دوش مهبل استفاده نکنید، اجتناب از اسپری قوی زنانه یا صابون که موجب تحریک می شوند، ناحیه ی تناسلی خود را قبل و بعد از رابطه ی جنسی با آب گرم بشویید. لباس زیر بهتر است لباس پنبه ای باشد، از دوش به جای حمام استفاده کنید، شلوار خیلی تنگ نپوشید و در آخر از عفونت ادراری در امان باشید.

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *