افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عصب کشی و دلایل دردهای طولانی پس از آن

عصب کشی و دلایل دردهای طولانی پس از آن

download (2)

 

گاهی پیش می آید که پس انجام عصب کشی دندان دچار یک سری دردهای طولانی می شوند در این پست به بیان عصب کشی و دلایل دردهای طولانی پس از آن و گفته محققان در این باره می پردازیم .

دکتر محمدرضا حسینی، دندان پزشک  گفت: در دندان پس از درمان ریشه به دو صورت کوتاه مدت و بلند مدت است هنگامی که فرد عصب کشی می‌کند و تا چند روز بعد هنوز از درد دندان رنج می‌برند را در کوتاه مدت می‌گویند که این درد با مصرف قرص‌های مسکن پیش از تزریق موضعی قابل پیشگیری است.
از دلایل درد کوتاه مدت می‌توان به بلند بودن پانسمان و یا التهاب نوک ریشه اشاره کرد.
وی افزود: ممکن است دندان عصب کشی شده پس از گذشت مدت طولانی مجددا درد گیرد که می‌تواند دلایل مختلفی از جمله عصب کشی ناقص قلبی، پوسیدگی ثانویه و یا ایجاد ترک و شکستگی در ریشه باشد.
دکتر حسینی ادامه داد: هر گونه نقص در پاکسازی و شکل دهی داخل کانال ریشه می‌تواند باعث درد شود وجود میکروارگانیسم و بافت‌های مرده داخل کانال ریشه نیز می‌تواند موجب درد دندان شود.
وی اظهار داشت: بسته شدن مسیر بالا و پایین ریشه زمینه را برای ورود میکروب کانال دندان فراهم می‌کند که این امر باعث التهاب دندان و ایجاد درد می‌شود.
دکتر حسینی در خصوص مراقبت‌های پس از درمان گفت: رسیدگی به دندان‌های عصب کشی شده می‌تواند به میزان قابل توجهی پوسیدگی، ثانویه دندان را کاهش دهد و از ایجاد درد مجدد آن جلوگیری کند.
پزشکین : عصب کشی و دلایل دردهای طولانی پس از آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *