افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عسل دارو موثر درمان سرفه و سرماخوردگی

496567413

  • این متخصص تغذیه در ادامه می‌گوید: «اگرچه شواهد کافی برای تایید ادعاهای مربوط به اثرگذاری عسل وجود ندارند، ‌اما ما هرگز به کسی توصیه نمی‌کنیم که عسل مصرف نکند، چون واقعا در برخی از موارد به اثرات مثبتی منجر می‌شود.

 

عسل ادعای مشهور: عسل، گلودرد را تسکین می‌دهد و می‌توانند به‌عنوان سرکوب‌کننده سرفه هم موثر باشد.

اَشلینگ پیگات، متخصص تغذیه و سخن‌گوی انجمن تغذیه بریتانیا (BDA)، می‌گوید: «با این‌که عسل به‌عنوان درمانگر سرفه شناخته می‌شود، اما شواهد علمی کمی وجود دارند که مستقیما از این ایده حمایت می‌کنند. بعضی از مطالعات، بهبودی متوسط سرفه‌ها را با مصرف عسل نشان می‌دهند، ‌اما ارزیابی انتقادی ما درباره این مطالعات حاکی از آن است که نمی‌توان با قطعیت از بهبودی صحبت کرد، چون عوامل مختلفی از جمله خطاهای روش‌شناختی محققان در این زمینه نقش دارند».

این متخصص تغذیه در ادامه می‌گوید: «اگرچه شواهد کافی برای تایید ادعاهای مربوط به اثرگذاری عسل وجود ندارند، ‌اما ما هرگز به کسی توصیه نمی‌کنیم که عسل مصرف نکند، چون واقعا در برخی از موارد به اثرات مثبتی منجر می‌شود. من همیشه به مردم یادآوری می‌کنم که عسل حاوی قند و کالری زیادی است. بنابراین، اضافه کردن عسل به رژیم غذایی به‌عنوان بخش ثابت آن، نمی‌تواند برای سلامتی مفید باشد. علاوه بر این، کودکان زیر یک سال هرگز نباید عسل بخورند، چون این کار می‌تواند آنان را با خطر بوتولیسم مواجه کند».

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *