افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

عرق سوختگی از علائم تا علت بروز

عرق سوختگی از علائم تا علت بروز

  • عرق سوز شدن با جوش‌‌های کوچک قرمر رنگ همراه است. علائم عرق سوز شدن در کودکان نوپا بر سر، گردن و شانه‌ها ظاهر می‌شود. پوشاندن لباس زیاد به کودکان باعث تحریک علائم شده و در موارد نادر، به عفونت پوست منجر می‌شود.

 

عرق سوز شدن به بثورات قرمز یا صورتی رنگی گفته می‌شود که معمولا در نواحی تحت پوشش لباس ایجاد می‌شوند. عرق سوز شدن زمانی پدید می‌آید که مجاری عرق مسدود و متورم شوند. این امر باعث ایجاد ناراحتی و خارش در افراد می‌شود. عرق سوز شدن بیشتر در میان نوزادان شایع است. با این حال، بزرگسالان نیز در آب و هوای گرم و مرطوب عرق سوز می‌شوند.
چه عواملی باعث عرق سوز شدن می‌شوند؟
به طور معمول، پوشاندن بیش از اندازه لباس به نوزادان باعث عرق سوز شدن آنها می‌شود. با این حال، برخی از کودکان در آب و هوای گرم به طور طبیعی عرق سوز می‌شوند. کودکان باید به گونه‌ای پوشانده شوند که نسبت به دمای هوا احساس راحتی کنند. ممکن است دست و پای نوزادان به نظر سرد باشند، اما نباید به آنها بیش از اندازه لباس بپوشانید.
علائم و نشانه‌های عرق سوز شدن چیست؟
عرق سوز شدن با جوش‌‌های کوچک قرمر رنگ همراه است. علائم عرق سوز شدن در کودکان نوپا بر سر، گردن و شانه‌ها ظاهر می‌شود. پوشاندن لباس زیاد به کودکان باعث تحریک علائم شده و در موارد نادر، به عفونت پوست منجر می‌شود. عرق سوز شدن با علائمی که دارد شناخته می‌شود و معمولا به معاینه پزشک نیازی ندارد. اما اگر علائم بیماری پس از گذشت ۳ یا ۴ روز بر طرف نشده و حتی بدتر شدند، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

شایع‌ترین علائم عفونت عبارتند از:
•    افزایش درد، تورم، قرمزی و گرما در اطراف نواحی آسیب دیده
•    ایجاد خطوط قرمز در اطراف نواحی آسیب دیده
•    ترشح چرک از نواحی آسیب دیده
•    تورم غدد لنفاوی در گردن، زیر بغل یا کشاله ران
•    تب ۳۸ درجه و بالاتر، به همراه لرز

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *