افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه کوفته تبریزی گیاهی

طرز تهیه کوفته تبریزی برای 4 نفر

طرز تهیه کوفته تبریزی رژیمی

5839

کوفته یک غذای سنتی و خیلی خوشمزه میباشد که اکثر ما دوست داریم.امروز قصد داریم طرز تهیه یک کوفته تبریزی گیاهی را به شما عزیزان آموزش دهیم امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید و دوست  داشته باشید.

مواد لازم برای ۳تا۴ نفر

مواد لازم مقدار لازم
برنج ۲ پیمانه
لپه ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سبزی کوفته  ۳۰۰  گرم
آرد نخودچی یا لپه ۳ ق س
رب گوجه فرنگی ۲ ق س
زردچوبه،  ادویه و فلفل ۱ ق چ
روغن به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

 

مواد داخل کوفته

مواد لازم مقدار لازم
پیاز داغ ۳ ق س
گردوی خرد شده ۲ /۱  پیمانه
کشمش ۲ /۱  پیمانه
آلو ۲ /۱  پیمانه
قیسی ۲  /۱  پیمانه
همچنین بخوانید: طرز تهیه پاستای مرغ رژیمی

طرز تهیه:

۱.  برنج را بشویید و در ظرفی مناسب خیس کنید. بعد از مدت نصف روز برنج را بپزید.سپس  لپه را بشویید و در یک ظرف دیگر خیس کنید. آن را هم بعد از مدت نصف روز بپزید.

۲. سبزی کوفته را که شامل گشنیز، جعفری، تره، ترخون و مرزه است به خوبی بشویید و در یک سبد بریزید تا آب آنها کشیده شود، سپس خردشان کنید.

۳. پیاز را نگینی  خرد کنید و در یک تابه مناسب با مقداری روغن  تفت دهید. حالا  نیمی از زردچوبه و ادویه، همه رب گوجه فرنگی و مقداری نمک را به پیاز اضافه کرده ، آنها را تفت دهید. مقداری آب  داخل تابه بریزید و بگذارید چند جوش بزند، سپس آن را کنار بگذارید. سس غذا آماده است.

۴.  در این زمان برنج و لپه پخته شده را چرخ یا میکس کنید. سبزی خرد شده را هم به مواد اضافه کنید، سپس مابقی ادویه، مقداری نمک و فلفل را اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید. کمی آرد نخودچی جهت چسبندگی مواد اضافه کنید و  دوباره مواد را ورز دهید.

۵.  برای آماده کردن مواد داخل کوفته، در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید. کشمش، آلو و قیسی را به همراه پیاز داخل آن تفت دهید، سپس گردوی خرد شده را اضافه کنید تا مواد داخل کوفته آماده شود.

۶. مقداری از مواد کوفته را بردارید و به کمک دست داخل آن را گود کنید. حالا مقداری از مواد درونی کوفته داخل آن قرار دهید و مواد را به صورت توپ های کوچک در آورید.

۷. در مرحله آخر، کوفته ها را در ظرف مورد نظر بچینید، سسی را  که آماده کرده اید روی آنها بریزید و سرو کنید.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *