افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه کلوچه حلقه ای سیب با سس کارامل

کلوچه حلقه ای سیب با سس کارامل

خیلی از کودکان کلوچه را بسیار دوست دارند و از خوردن آن لذت میبرند.کلوچه سیب یکی از تنقلات و میان وعده های مفیدی هست که کودکان آن را میل میکنند.همچنین میتوانید به عنوان عصرانه هم آن را میل کنید

مواد لازم:

 

۱ فنجان آرد همه منظوره،

¼ قاشق غذاخوری جوش شیرین،

¼ قاشق غذاخوری جوز زمینی،

½ قاشق غذاخوری دارچین،

۲ قاشق غذاخوری شکر،

¼ قاشق غذاخوری نمک،

۱ عدد تخم مرق بزرگ،

۲/۱ ۱ فنجان ابدوغ،

۴ عدد سیب بزرگ،

روغن سیزیجات برای سرخ کردن،

سس کارامل خونگی یا آماده برای سرو.

 

طرزتهیه:

برای تهیه این کلوچه های لذیذ ابتدا داخل یک کاسه متوسط، آرد، جوش شیرین، جوز زمینی، دارچین، شکر و نمک را ریخته و بهم بزنید.   داخل یک کاسه مجزای دیگه،  تخم ها رو با ابدوغ بهم بزنید و بعد اونو به ترکیب آردی اضافه کنید و بهم بزنید تا زمانی که خوب ترکیب شوند.

سیب ها رو برداشته و حلقه های ¼ اینچی از آن ایجاد کنید.  با استفاده از کاتر مخصوص آشپزی،  هر تکه رو به صورت حلقه درآورده و قسمت وسطشون رو هم دور بیندازید.

داخل یک تابه مناسب که روی حرارت متوسط هم قرار داره، حدود ۳ اینچ از روغنتون رو بریزید. و داخل یک سینی هم یک تکه دستمال کاغذی مناسب پهن کنید.

وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد،  حلقه های سیب را برداشته و داخل خمیر فرو کنید. خیلی خوب باید به خمیر آغشته بشه، بعد هر کدوم رو که بلند می کنید، کمی تکونشون بدید تا مقدار خمیر زیادی از اونها جدا شده و داخل روغن نسوزد. چند تا از اونها رو آماده کرده و با هم داخل روغن بیاندازید، و بعد هم سرخ کنید. دقت کنید که روی هم نیفتند.  هر چند وقت یکبار آنها را زیر و رو کرده تا کاملا سرخ شوند و به رنگ قهوه ای طلایی رنگ درآیند. بعد آنها را از روغن درآورده و روی دستمال مناسب بچینید تا روغن اضافی هم از آنها خارج شود. این کار را برای تکه های باقی مونده سیب انجام دهید تا زمانی که خمیرتون تموم شه.  حالا باید خیلی سریع سس کارامل رو روشون بریزید و سرو کنید.

میتونید موقع سرو، مقداری دارچین و شکر اضافی هم به علاوه سس کارامل، روی کلوچه هاتون بریزید.   یک نکته مهم دیگر اینکه به یاد داشته باشید حتما مقدار خمیر اضافی چسبیده به سیب ها رو جدا کنید. وقتی که این کلوچه ها سرد بشه، کمی نرم هم میشه، پس بهتر اینه تا گرمه اونو میل کنید.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *