افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه کتلت قارچ

کتلت قارچ

همیشه وقتی که زمان خیلی کمی برای آشپزی داریم به دنبال غذاهای خوشمزه ولی راحت میگردیم.کتلت قارچ یکی از غذاهای خوشمزه ای میباشد که امروز قصد داریم آموزش دهیم امیدوارم که از خوردن آن لذت ببرید

مواد لازم:

 

قارچ: نیم کیلو
سیر: ۲ حبه
تخم‌مرغ: ۳عدد
آرد یا خمیر نان باگت: نصف لیوان
سبزیجات معطر: ۲ قاشق
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

 

نکته مهم:

کتلت را در نان بولکی و با پیاز و جعفری خردشده و خیارشور بخورید که لذتی بالاتر از این نیست!

 

 

دستور پخت:

 

برای کسانی که محدودیت مصرف گوشت دارند، گیاهخوارند یا مایلند جایگزین‌های سالم‌تری برای گوشت پیدا کنند، کتلت قارچ گزینه خوبی خواهد بود. ابتدا قارچ‌ها را چرخ کرده و با سبزیجات معطر و خمیر نان باگت مخلوط کنید. بهتر است خمیر نان باگت تازه و نرم باشد، اما اگر چنین خمیری دردسترس نداشتید، می‌توانید از آرد یا پودر خمیر نان باگت استفاده کنید. پس از آن تخم‌مرغ‌ها را به مواد اضافه کرده و در صورت شل بودن مایه، قدری آرد به آن اضافه کنید. نمک و فلفل و ادویه موردعلاقه خود را همراه با سیرهایی که له کرده‌اید، به مخلوط اضافه کرده، خوب هم بزنید تا مواد یک‌دست شود. حالا روغن را در تابه‌ای روی حرارت داغ کنید و از مواد اولیه به اندازه یک گردو بردارید و در دست‌تان صاف کنید و در روغن بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید یک روی کتلت‌ها سرخ شود، سپس روی دیگر کتلت‌ها را سرخ کنید.

رازهای کتلت مامان پز

آب سیب‌زمینی خام را برای آنکه بوی کتلت نامطبوع نشود، حتما باید گرفت.
سیب‌زمینی پخته را حتما باید رنده کرد و نباید آن را همراه گوشت، چرخ کرد. سیب‌زمینی خام را می‌توان چرخ کرد به شرط آنکه آب سیب‌زمینی با گوشت مخلوط نشود.
در کتلت گوشت بهتر است از آرد نخودچی استفاده شود، چون کتلت پوک می‌شود و در صورت استفاده از آرد سوخاری و آرد گندم، کتلت، خمیر می‌شود و پوکی مناسبی نخواهد داشت.
کتلت با سیب‌زمینی خام هنگام سرخ شدن، روغن کمتری می‌برد و برای کسانی که در مصرف روغن احتیاط می‌کنند، مناسب‌تر است.
برای سرخ کردن کتلت با سیب‌زمینی پخته باید در تابه روغن زیاد باشد تا کتلت روغن کمتری به خود بگیرد و بعد هم باید کتلت را روی کاغذ روغن‌گیر گذاشت تا روغن اضافی آن گرفته شود.
بهترین سبزی برای کتلت، ترخون و مرزه است که عطر بی‌نظیری به کتلت می‌دهد. می‌توانید یک بار هم زیره را امتحان کنید.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *