افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه کباب یونانی با کافه ایرونی

کباب از جمله غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد و کباب یونانی یکی از بهترین این کباب هاست. در زیر طرز تهیه کباب یونانی را که برگرفته از سایت کافه ایرونی می باشد را قرار داده ایم امیدواریم با پختن این کباب حسابی از مزه آن لذت ببرید.

کباب یونانی

آموزش طرز تهیه کباب یونانی به روش ساده

اگر به دنبال روش ساده برای پختن کباب یونانی هستید این دستور پخت را دنبال کنید.

مواد لازم کباب یونانی:

  1. گوشت فیله پاک کرده ۱ کیلوگرم
  2. فلفل سبز دلمه ۲ تا ۳ عدد
  3. پیاز متوسط ۲ تا ۳ عدد
  4. کره ۱۰۰ گرم
  5. نمک و فلفل به قدر کافی

 

حالا طرز پخت کباب یونانی

در طرز تهیه کباب یونانی ابتدا گوشت را به طول انگشت به یک اندازه می بریم و بعد آنرا از قطر به دو تا سه قسمت می نماییم( بسته به قطر فیله است ) بطور کلی این کباب باید تقریبا به قطر ۲ انگشت باشد یکی از پیاز ها را رنده کرده آب آنرا با ۲ قاشق روغن زیتون یا مایع و کمی فلفل مخلوط می نماییم و گوشت را چند ساعت در این سس می خوابانیم (در صورت نداشتن فرصت کافیست گوشت را با این سس مخلوط کنیم بعد گوشت را به ترتیبی که یک تکه گوشت یک تکه فلفل و یک تا دو پر پیاز به سیخ می کشیم و روی حرارت ملایم کباب می کنیم و گاهی روی کباب کمی کره آب کرده می مالیم و در اواخر طبخ کمی نمک به دو طرف سیخها می پاشیم بهتر است کباب را به سیخهایی که دسته های قشنگی دارد بکشیم و بعد از آماده شدن با همان سیخ در دیس قرار دهیم و کمی کره روی کبابها بگذاریم.

 

خواص داروئي پیاز در پخت کباب یونانی

به گزارش بخش تغذیه و آشپزی سایت کافه ایرونی ، پياز از نظر طب قديم ايران گرم و خشك است و داراي خواص بسياري است كه در يك مقاله نمي توان گنجانيد .پياز ادرار آوري قوي است و خام و پخته آن هر دو اين اثر را دارند .براي رفع گاز معده از تنتور پياز مي توان ساتفاده كرد . مقدر مصرف آن ۱۰تا ۱۵قطره است كه بايد در آّ حل كرده و مصرف نمود .براي رفع دردهاي عصبي شربت پياز بهترين دارو است شربت پياز به اين صورت تهيه مي شود :

۱۰۰ گرم پياز خام را با ۴۰۰ گرم آب مخلوط كرده و بپزيد تا له شود سپس ۴۰۰ گرم قند روي آن بريزيد و بگذاريد كه جوش بزند تا قند حل شود سپس آنرا صاف كنيد و در يخچال قرار دهيد . همانوطر كه گفته شد پياز داراي انسولين گياهي است و استفاده از آن قند خون را پائين مي آورد . بيماران مبتلا به مرض قند بايد حتما هر روزه از آن استفاده كنيد .

اگر پياز را له كنيد و در زير شكم شخصي كه مبتلا به احتباس ادراري است قرار دهدي ادرار را باز مي كند .-پياز نيم پز براي سوختگي ها نيز موثر است .-پياز خام محرك قلب است .-پياز باكتري كش است .-پياز تقويت كننده و نرم كننده سينه است .براي اين منظور پياز را آب پز كرده و بخوريد .

گردآورنده: http://www.cafeirooni.com


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *