افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه پیتزا پیراشکی

طرز تهیه پیتزا پیراشکی

معمولا کودکان و نوجوانان به غذاهایی که پنیر پیتزا در آن به کار رفته است بسیار علاقمند هستند.امروز تصمیم داریم  یک پیتزا پیراشکی عالی را به همراه خمیر آن توضیح دهیم

موارد لازم جهت خمیر :

 

تخم مرغ یکی دو تا
روغ مایع نصف لیوان
شیر یک لیوان
آرد سه چهار لیوان
نمک به مقدار لازم

 

مواد لازم جهت داخل پیراشکی :

 

سوسیس
سیب زمینی
سس قرمز
قارچ
فلفل دلمه
پنیرپیتزا
همچنین بخوانید: طرز تهیه پیتزا مرغ در نان همبرگر

 

طرز تهیه :

اول باید خمیرش رو درست کنید. توی یه کاسه گود، تخم مرغ رو بریزید و با چنگال هم بزنید. روغن رو اضافه کنید و دوباره هم بزیند. شیر رو هم بریزید و سپس آرد و کم کم اضافه کنید.

نکته مهم : اگر تا قبل از اینکه تمام آرد رو بریزید، متوجه شدید که مقدار خمیر کم است، می توانید همانجا تخم مرغ و کمی شیر و روغن اضافه کنید (شیر بیشتر باشه) و آرد بیشتری بریزید.

تا جایی آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد. سپس در نایلون فریزر قرار دهید و اجازه دهید قدری در هوای اتاق استراحت کند !

۱- به سراغ مواد داخل آن بروید. می توانید از گوشت چرخ کرده و جعفری و قارچ نیز استفاده کنید. این دیگر بستگی به سلیقه خودتان دارد. من در خانه سوسیس و سیب زمینی داشتم. اینها و فلفل دلمه را نگینی خرد میکنیم و جدا جدا سرخ می کنیم و با قارچ خرد شده مخلوط می کنیم ( روی حرارت) سپس سس قرمز را می ریزیم و هم می زنیم. نباید آب داشته باشد. می گذاریم سرد شود.

حالا باید خمیر را روی یک تخته با وردنه باز کنیم. حتماً باید قدری آرد بریزیم .سپس به اندازه دلخواه یا با قالب یا ته لیوان یا نعلبکی یا هر وسیله ای که خواستیم (!)، از آن در بیاوریم. سپس باید قدری پنیرپیتزای رنده شده بریزیم و بعد از موادمان که نباید داغ باشد(وگرنه خمیر را سوراخ می کند.) را روی خمیر بریزیم. دوباره کمی پنیرپیتزا می ریزیم و خمیر را می بندیم.

۲- سپس دو طرف خمیر را به هم می چسبانیم و با دست، چین می دهیم.

۳- بعد از اتمام این کار، روغن را داغ می کنیم. احتیاج به ظرف گود نداریم. از ماهیتابه استفاده می کنیم. و پیراشکی ها را خوب سرخ می کنیم. برعکس سمبوسه که خیلی روغن می برد، پیراشکی پسر خوبی است و زیاد روغن نمی برد ! بعد از آن نوش جان می کنیم !

 


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *