افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه میگو کبابی ( خوشمزه و شیک )

میگو

اگر بخواهیم بکی از خوشمهز ترین غذاها با میگو را نام ببریم میتوان به میگوی کبابی اشاره کرد.همان طور که میدانید میگو خواص زیادی دارد و برای کودکان بسیار مفید است.امروز قصد داریم طرز پخت میگو را آموزش دهیم امیدوارم که دوست داشته باشید

مواد لازم برای میگو کبابی :

 

 * میگوی بزرگ  ۱۶ تا ۲۰ عدد (تقریبا ۴۵۰ گرم)
روغن زیتون به مقدار لازم
 نمک یک چهارم فاشق چایخوری
 کره ۳ قاشق غذاخوری
سیر خرد شده ۳ حبه
پیازچه خرد شده برای تزیین ۱ قاشق چایخوری
* سیخ کبابی بامبو ۲۰ عدد

* برای آماده کردن میگو کافی است که سر آن را جدا کرده و رگ سیاه را با احتیاط دربیاورید. می توانید دم میگو را نبرید و نگه دارید.

* سیخ های کبابی بامبو را برای حدود ۳۰ دقیقه قبل از شروع طبخ در آب خیس کنید.

 

طرز تهیه:
دستگاه گریل را برای حرارت بالا آماده کنید، یک طرف دستگاه باید سرد باشد و شعله یا زغال آن روشن نشود.

در حالی که گریل دارد گرم می شود، میگوها را به سیخ بکشید. از دم آن ها شروع کرده و به آرامی سیخ را تا انتهای گوشت میگو پیش ببرید. حالا میگو را به روغن زیتون آغشته کرده و کمی نمک روی آن بپاشید.

کره و سیر در یک کاسه مخصوص مایکروویو ریخته و آن ها را داخل ماکروویو گرم کنید تا کره ذوب و داغ شود. (می توانید برای گرم کردن به جای مایکروویو از اجاق گاز استفاده کنید)

سیخ ها را روی گریل در قسمتی که شعله یا زغال است چیده و انتهای سیخ را طوری قرار بدهید که در قسمت خنک دستگاه باشد. هر طرف میگو باید برای حدود ۲ دقیقه کباب شود.

وقتی مرحله کباب کردن به اتمام رسید، میگوها را از روی گریل برداشته و در ظرف مخصوص سرو بچینید. حالا کره و سیر را اضافه کرده و پیازچه را روی میگوها پخش کنید!

 میگو »

میگو گونه‌ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آبهای جهان اعم از آب شور و آب شیرین یافت می‌شود. میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی است. میگوها می توانند رو به عقب شنا کنند .آنها مقاومت بالایی در برابر مواد سمی در مناطق آلوده دارند . میگو به صورت گسترده‌ای توسط انسان‌ها به عنوان ماده غذایی استفاده می‌شود . همانند سایر خوراک‌های دریایی میگو سرشار از کلسیم، ید، و پروتئین است . همچنین میگو دارای ۱۲۲ تا ۲۵۱ میلی گرم کلسترول ( بسته به روش آماده سازی ) می‌باشد. مصرف میگو به علت اثر بر روی سیستم گردش خون انسان سالم ارزیابی می‌شود.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *