افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه میرزا قاسمی

میرزا قاسمی

بدون شک میرزا قاسمی را خیلی از افراد دوست دارند.میرزا قاسمی را میتوان به عنوان یک شام خوشمزه و یا یک پیش غذا سرو کرد.برای تهیه این غذای خوشمزه با ما همره باشید

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی :

بادمجان قلمی : ۶ عدد

گوجه‌فرنگی : سایز متوسط ۵ عدد

سیر : یک بوته کوچک

رب گوجه‌فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری

زرد چوبه : ۲ قاشق چای‌خوری

روغن زیتون یا روغن مایع : به میزان لازم

 

 

دستور تهیه میرزا قااسمی :

 

۱٫ ابتدا بامجان‌ها را خوب شسته و خشک می‌کنیم و بدون اینکه پوست و قسمت سبز آنها را بگیریم روی گریل یا منقل زغالی کباب می‌کنیم ( البته برای این کار ازشعله گاز نیز می‌توانیم استفاده کنیم اما طبیعتا طعم مطبوع زغالی و دودی را نخواهد داشت). بادمجان‌های کباب شده را روی تخته کار گذاشته و توسط کارد پوست روی آنها را پاک می‌کنیم و سپس آنها را می‌شوییم که زیر آب تکه‌های ریز پوست‌های خرد شده هم جدا شوند.

۲٫ بامجان‌ها را خرد کرده و با زرد چوبه و روغن آنقدر تفت می‌دهیم تا کاملا آب اضافه خود را از دست داده و به روغن بیفتند.

۳٫ برای اینکه پوست گوجه‌فرنگی‌ها را بگیریم ابتدا آنها را داخل کاسه‌ای پر از آب جوش می‌ریزیم و پس از ۱۰ دقیقه بلافاصله داخل کاسه‌ای پر ازآب و یخ انتقال می‌دهیم. به این روش به راحتی پوست آنها کنده خواهد شد. در این مرحله گوجه‌ها را خرد کرده و جداگانه به همراه روغن و کمی زرد چوبه و نمک آنقدر سرخ می‌کنیم تا آب آن کاملا کشیده شده و روغن بیندازد.

۴٫ در این مرحله گوجه و بادمجان را مخلوط کرده و سیر رنده شده را به آنها اضافه می‌کنیم و آنقدر تفت می‌دهیم تا میرزا قاسمی مانند حلوا از ظرف جدا شود.در این مرحله کنار مواد در تابه تخم مرغ نیمرو کرده و در نهایت همه را با هم مخلوط کرده و سرو می‌کنیم.

۵٫ برای آماده کردن اردور میرزاقاسمی یا تزیین آن به صورتی خاص که نخواهیم آن را به عنوان غذای اصلی سرو کنیم، یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین را با یک سوم لیوان آب سرد مخلوط کرده و روی بخار آب جوش به شکل بن‌ماری ذوب می‌کنیم.

۶٫ ژلاتین را در مواد بریزید و با قاشق مخلوط نمایید. مواد را داخل قالب‌ مورد نظر پر کنید و ۲ ساعت در یخچال بگذارید. هرگز از روغن جامد استفاده نکنید و ۳ ساعت قبل از مصرف از یخچال بیرون بگذارید تا برای سرو به دمای محیط برسد.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *