افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه مقلوبه پلو بهترین غذای ترکیه

طرز تهیه مقلوبه بادمجان

طرز تهیه مقلوبه گوشت و بادمجان

طرز تهیه مقلوبه

امروز قصد داریم یکی از خوشمزه ترین و بهترین غذای ترکیه را  که مقبوله پلو نام دارد در سایت پزشکین به شما عزیزان آموزش دهیم.این غذا بسیار شیک و خوشمزه و مقوی میباشد.امیدوارم که دوست داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید

مواد لازم براي ۶ نفر

مواد لازم مقدار مواد
برنج  ۳ پیمانه
بادمجان متوسط ۲ عدد
خلال بادام ۱۰۰گرم
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
ادویه و زعفران  به میزان لازم
آب گوشت یا عصاره گوشت ۲ /۱ پیمانه
به میزان لازم
همچنین بخوانید: طرز تهیه سالاد شلغم ترکیه ای

طرز تهیه:

۱. برنج را حدود ۱ تا ۲ ساعت با مقداری نمک خیس کنید. سپس قابلمه ای را آب کرده و بگذارید جوش آید. برنج خیس خورده را داخل قابلمه بریزید. بعد از اینکه مغز برنج نرم شد، به قابلمه حدود ۲ لیوان آب سرد اضافه کرده و بعد از یکی دو جوش آن را در صافی بریزید. (به این عمل شوک دادن به برنج گفته می شود.)

۲. پیاز را ریز خرد کرده وبا کمی روغن تفت دهید. گوشت چرخ کرده را اضافه کرده و آن را نیز همراه ادویه و نمک و فلفل تفت دهید. بادمجان ها را هم حلقه حلقه ببرید. روی آنها نمک پاشیده و پس از ۱۰ دقیقه آنها را شسته، خشک کرده و در تابه ای جداگانه با کمی روغن سرخ کنید.

۳.  ظرف یا قالب نچسبی را که می خواهید برنج را در آن بپزید، آماده کنید. آن را کمی چرب  کرده و خلال بادام  را ته ظرف بریزید. سپس گوشت و بعد بادمجان ها را  ریخته و در آخر برنج آبکش شده را روی آنها بریزید.

۴.  مواد را با دست فشار دهید. آب گوشت و زعفران را روی همه سطح مواد بریزید و روی غذا را  با کاغذ آلومینیوم بپوشانید. قالب را در فر  از  پیش گرم شده با حرارت۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *