افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه شیرینی رول دارچینی

شیرینی رول دارچینی

شیرینی رول دارچینی یک شیرینی شیک و خوشمزه میباشد که امروز قصد داریم آن را آموزش دهیم.این شیرینی را معمولا در ایام عید نوروز درست میکنند.امیدوارم که دوست داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم:

آرد ۶۰۰ گرم
شیر ۲۰۰ میلی‌لیتر
پودر خمیر ترش ۱۰ گرم
شكر ۵۰ گرم
نمك ۲/۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
مارگارین مخصوص قنادی ۴۰۰ گرم
روغن مایع ۶۰ میلی‌لیتر
كرم پاتی‌سیر، دارچین و كشمش به میزان لازم
زعفران به میزان لازم
زرده تخم‌مرغ یک عدد

 

روش تهیه:

۱. در اولین مرحله و برای شروع کار شیر، روغن مایع، تخم‌مرغ، نمك و شكر را با هم مخلوط می‌كنیم تا مایه یكدست حاصل شود. در كاسه‌ای دیگر آرد و پودر خمیر ترش را با هم مخلوط كرده، به مایه آماده شده اضافه می‌كنیم. خمیر به دست آمده را ۱۰دقیقه روی میز قرار داده و روی آن را می‌‌پوشانیم و استراحت می‌دهیم. سپس خمیر را به شكل یک به علاوه برش داده، از چهار طرف كمی باز می‌كنیم.

۲. مارگارین را وسط خمیر قرار می دهیم و چهار طرف را روی آن جمع کرده و وردنه را روی آن کشیده تا كره بین خمیر باز شود. خمیر را سه‌لا تا می‌زنیم و ۳۰ دقیقه در یخچال می‌گذاریم؛ پس از این مدت خمیر را باز كرده و پنج لا تا می‌زنیم و ۲۰ دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم. دوباره مرحله پنج لا را با ۲۰ دقیقه استراحت تكرار می‌كنیم و بار آخر خمیر را سه لا تا زده و ۱۰ دقیقه استراحت می‌دهیم.

۳. در این مرحله خمیر را به قطر سه میلی‌متر باز می‌كنیم، روی خمیر را با كرم پاتی‌سیر، دارچین و كشمش پوشانده، آن را لوله می‌كنیم و حلقه حلقه برش می دهیم و یك پهلو داخل سینی می‌گذاریم، روی نان‌ها را با مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران زرین كرده، شكر می‌پاشیم و به مدت ۴۵ دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم قرار می‌ دهیم و به آن اجاز پخت می دهیم.

نکته:

این شیرینی را با خمیر هزارلا نیز می‌توانیم تهیه كنیم؛ در این صورت چون خمیر هزارلا به صورت آماده در بازار به فروش می‌رسد كار ما بسیار ساده‌تر خواهد شد اما شیرینی‌ای كه با خمیر هزارلای آماده تهیه می‌شود بسیار ترد‌تر و خشك‌تر از شیرینی‌ای خواهد بود كه خمیر آن در منزل تهیه می‌شود ولی در هر دو صورت مطبوع و خوش‌طعم است.

 


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *