افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه سوشی غذای خارجی – ژاپنی

سوشی

سوشی یک غذای خوشمزه و راحت است اما  کمی وقت گیر است .برای تهیه این غذای خوشمزه با ما همراه باشید

مواد لازم برای برنج سوشی

 

•    ۳ پیمانه برنج ژاپنی

•    ۳ ¼ پیمانه آب

•    ۱/۳ پیمانه سرکه برنج

•    ۳ قاشق غذاخوری شکر

•    یک قاشق چایخوری نمک

 

 

طرز تهیه

۱٫    برنج را در یک کاسه بزرگ بریزید و با آب سرد چندین بار بشویید تا آب آن زلال شود. سپس آن را در آبکش بریزید و ۳۰ دقیقه کنار بگذارید. برنج را به همراه آب در پلوپز بریزید و بگذارید نیم ساعت خیس بکشد. سپس دستگاه را روشن کنید و نیم ساعت بپزید. ۱۵ دقیقه نیز آن را دم کنید تا کاملا نرم شود.

۲٫    در این فاصله، سرکه سوشی را آماده کنید: سرکه برنج، شکر و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. درون قابلمه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید. آنها را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. پس از اینکه کمی غلیظ شد، آن را کنار بگذارید تا خنک شود.

۳٫    برنج دم کشیده را درون کاسه بزرگی بریزید. ترجیحا کاسه فلزی نباشد. سرکه سوشی را روی آن بریزید و با کف‌گیر آنها را هم بزنید تا سرکه به خورد همه برنج ها برود. مراقب باشید که این حرکت موجب له شدن برنج نشود. سپس آن را کنار بگذارید تا سرد شود.

 

چیپس میگو

برای تهیه میگوی برشته، از خرده های نان تست یا پانکو (خرده نان ژاپنی) استفاده کنید. روغن (روغن بادام زمینی و روغن کنجد) را درون تابه متوسط روی حرارت متوسط گرم کنید. یک عدد تخم مرغ را درون کاسه بشکنید و هم بزنید. میگو را ابتدا درون تخم مرغ و سپس درون خرده های نان بغلتانید. سپس در روغن داغ به مدت ۱ تا ۲ دقیقه سرخ کنید. میگوهای طلایی شده را روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن آنها گرفته شود.

 

سبزیجات خود را خرد کنید

 

نصف یک عدد آووکادو و نصف یک خیار را به نوارهای باریک برش دهید. این تعداد برای سه عدد سوشی کافی است.

 

مایونز اسپایسی

برای تهیه مایونز اسپایسی، به سس مایونز، روغن کنجد و سس تند فلفلی با طعم سیر نیاز دارید. سه قاشق غذاخوری مایونز، نصف قاشق چایخوری روغن کنجد و یک قاشق چایخوری سس سیر و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید. استفاده از روغن کنجد به این سس طعم بسیار عالی می دهد. سس را کنار بگذارید.

ماهی اسپایسی

برای تهیه سوشی، به فیله تازه ماهی و خام تن نیاز دارید. یکی از بهترین گزینه ها، استیک ماهی ahi (ماهی تن زرد) است. ۱۱۵ گرم فیله این ماهی را تهیه کنید. با چاقوی تیز آن را به مربع های کوچک برش دهید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، نصف قاشق غذاخوری روغن کنجد و یک قاشق غذاخوری سس سیر و فلفل را به آن بیفزایید و هم بزنید. آن را نیز کنار بگذارید.

 

وسایل مورد نیاز برای پیچیدن رول سوشی

•    برگه های جلبک دریایی (نوری)

•    حصیر بامبو

•    چاقوی بسیار تیز

•    مخلوط ۲۸ گرم سرکه برنج + ۱/۳ پیمانه آب (برای شست‌وشوی چاقو هنگام برش دادن سوشی)

•    دستمال کاغذی حوله ای

•    سلفون

 

 

نوری (ورقه جلبک دریایی) را روی حصر بامبو قرار دهید. برنج را با کف گیر روی آن قرار دهید و سطح برنج را صاف کنید. با کمک دستمال کاغذی حوله ای، سطح برنج را فشار دهید و لبه های آن را دقیقا با لبه های جلبک تنظیم کنید. سپس جلبک و برنج را با هم و با کمک دستمال برگردانید تا در این مرحله، جلبک رو باشد.

 

 

334082_792

میگو، خیار و آووکادو را روی جلبک بچنید. کمی سس مایونز و ماهی اسپایسی بریزید.

 

 

334083_928

برای پیچیدن رول سوشی، لبه حصر بامبو و دستمال کاغذی را بگیرید. آن را تا حد امکان با کمترین قطر ممکن بپیچید تا رول کاملا  سفت و محکمی ایجاد شود.

334084_974

برای اضافه کردن ماهی های تند و فلفلی، با قاشق چایخوری آنها را روی  سطح سوشی قرار دهید. یک لایه سلفون روی آن بکشید. با چاقوی بسیار تیز، رول سوشی را به صورت رولت برش دهید. باید در یک حرکت چاقو آن را برش دهید. اگر به صورت اره ای ببرید، ممکن است رول از هم بپاشد. پس از برش، آنها را کنار بگذارید و روی آنها دانه های کنجد بپاشید.

از طعم عالی آن به همراه سس سویا لذت ببرید.

 

 

برای پیچیدن یک رول معمولی هم می توانید. حصیر بامبو را روی میز بگذارید. یک لایه جلبک روی آن قرار دهید. برنج را روی جلبک پخش کنید. میگو، خیار و آووکادو را روی برنج بگذارید. سپس آن را رول کنید. در آخر با چاقوی بسیار تیز آنها را برش دهید

 

334086_110

در انتها نیز مایونز تند و اسپایسی را روی آنها بریزید و سرو کنید.

اگه سس تند دوست ندارید می توانید از یک سس معمولی استفاده کنید .


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *