جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



طرز تهیه سالاد رژیمی فصل

1

  • می توانید به جای سیب یا گلابی از نارنگی نیز استفاده کنید که طعمی دیگر به سالاد شما می دهد.

مواد لازم :

 اسفناج  ۷۵۰ گرم
 قارچ  ۶ -۷ عدد
سیب زرد یا گلابی ۲ عدد
پنیر فتا یا پنیر سفید صبحانه  ۱۰۰ گرم
 انار  ۱ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
سرکه بالزامیک ۳ ق غ
روغن زیتون ۹ ق غ
نمک و فلفل به مقدار لازم
خامه ۳ ق غ
نعنا خشک ۲ ق م

طرز تهیه :
۱ – سعی کنید از اسفناج جوان یا برگ های ریز اسفناج استفاده کنید . در صورتی که برگ اسفناج شما ریز است به صورت درسته و اگر برگ ها درشت است چند برش بزنید و در ظرفی بریزید .

۲ – قارچ ها را اسلایس کرده و سیب ها را نیز به همراه پوست یا بدون پوست اسلایس کرده و روی آن ها آب لیمو بریزید تا رنگ آنها تغییر نکرده و کمی هم مزه دار شوند .

۳ – اسفناج ها را همراه انار دون شده و قارچ و سیب ها مخلوط کرده و تکه های مکعبی پنیر فتا را روی سالاد بریزید .

۴ – سرکه بالزامیک را به همراه روغن زیتون ، نمک و فلفل ، نعنا خشک و خامه کامل مخلوط کنید تا یک دست شود . سس را کنار سالاد یا روی آن ریخته و سرو نمایید .

نکات :
۱ – می توانید به جای سیب یا گلابی از نارنگی نیز استفاده کنید که طعمی دیگر به سالاد شما می دهد.
۲ – می توانید از چند گوجه گیلاسی (چری) نیز در ترکیب استفاده کنید .
۳ – اگر دوست داشته باشید مغز گردو یا دانه کاج هم در این سالاد بسیار خوشمزه می شود .
۴ – به جای اسفناج از سبزی به نام راکت یا حتی برگ تربچه هم میتوانید استفاده کنید .

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)