افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه دویماج

 

  • نان ها را درون کاسه ای بزرگ به اندازه کورن فلکس ( یا ریز تر ) کاملا” خرد کنید و کم کم آب ( یا دوغ ) را کم کم به آن اضافه کرده و هم بزنید . خرده های نان نباید مثل ترید آبگوشت له شوند . همین قدر که تر باشند تا بتوان آنها را گلوله کرد کافیست .

 

آشنایی  با غذاهای محلی آذربایجان شرقی

دویماج از غذاهای سنتی آدربایجان به شمار می روزد. این غذا برای صبحانه و عصرانه سریع آماده می شود و همراه با سبزی خوردن و میوه های تابستانی ( انگور و هندوانه ) بسیار طعم لذیذ و دلچسبی دارد. دراینجا با طرز تهیه این غذا آشنا می شویم .

مواد لازم :

نان خشک تبریزی ۴ عدد
آب یا دوغ ۱ لیوان یا به میزان دلخواه

( برای مخلوط کردن – تر کردن و فرم دادن نان خشک )

پنیر تبریز ۲۰۰ گرم
کره ۱۰۰ گرم
گردوی خرد شده به میزان لازم

طرز تهیه
نان ها را درون کاسه ای بزرگ به اندازه کورن فلکس ( یا ریز تر ) کاملا” خرد کنید و کم کم آب ( یا دوغ ) را کم کم به آن اضافه کرده و هم بزنید . خرده های نان نباید مثل ترید آبگوشت له شوند . همین قدر که تر باشند تا بتوان آنها را گلوله کرد کافیست .

پنیر را نیز ریز رنده کرده و یا خرد کرده و به آن اضافه کنید. اکنون کره را آب کنید و همراه گردو به آن اضافه کنید و کاملا” با دست مخلوط نمایید. مواد را درون دست ها به شکل گرد یا بیضی کاملا” فشرده کنید تا کاملا” به هم بچسبد و متلاشی نشود . چنانچه از هم باز شد کمی آب و کره آبکرده اضافه کنید .

نکته : لواش خشک تبریزی در سوپر مارکت ها به صورت بسته بندی موجود است .

۱ – در گذشته های نه چندان دور در همدان همین دویماج را برای سحری ماه رمضان سر سفره می گذاشتند و داخل آن کمی هم « تخم رازیانه » هم می ریختند و بجای کره از روغن حیوانی استفاده میکردند .

۲ – حالا شما هم میتوانید از سبزیجات خشک معطر یا دانه های خوشمزه و معطر مانند زیره سبز یا سیاه و یا پودر تخم گشنیز داخل آن استفاده کنید . من خودم نعنای خشک رو بیشتر دوست دارم .

۳ – ضمنا تغذیه مقوی برای نیمروز کودکان مدرسه ای بشمار میرود .

 


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *