افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

روش درست کردن دونات خوشمزه (آموزش تصویری )

طرز تهیه دونات خوشمزه بدون فر

طرز تهیه دونات خوشمزه

دونات

دونات یک شیرینی خوشمزه و راحت است که معمولا برای عصرانه یا صبحانه میل میکنند.امروز قصد داریم یک دونات خوشمزه و راحت را آموزش دهیم .برای تهیه این دنات با ما همراه باشید

مواد لازم برای تهیه دونات خانگی

مواد لازم مقدار لازم
شیر گرم  یک فنجان
شکر  ۱/۴ فنجان
تخم مرغ بزرگ  ۲ عدد
کره کاملا نرم شده یک فنجان
آرد ۴ فنجان
پودر خمیر مایه فوری  ۱ قاشق غذاخوری
نمک  ۱/۴ قاشق چایخوری
روغن برای سرخ کردن  به مقدار کافی

 

مواد لازم برای تهیه شهد دونات

مواد لازم مقدار لازم
پودر شکر  ۳ فنجان
نمک ۱/۲ ق چ
وانیل ۱/۲ ق چ
شیر ۱/۲ فنجان

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه کیک قلب مخفی

طرز تهیه دونات خانگی با شهد مخصوص

قبل از هرچیز موادتون رو یک ربعی بیرون یخچال بذارید تا دمای محیط رو بگیره و خیلی سرد نباشن. شیر رو هم در حد خیلی کم گرم کنید، طوری که نه داغ باشه و نه سرد.  شیر رو با شکر مخلوط میکنیم و خمیر مایه رو در اون میریزیم و میذاریم کنار تا عمل بیاد.

 

1832

 

 

تخم مرغ ها رو با چنگال به خوبی میزنیم تا کاملا مخلوط بشن و کمی کف کنه.

 

1833

 

 

به کره هم کمی گرما بدید و هم بزنید تا کاملا ذوب بشه . بعد هم مخلوط تخم مرغ رو به کره ذوب شده اضافه میکنیم. مخمر رو که تا حالا باید عمل اومده باشه به مخلوط تخم مرغ و کره اضافه میکنیم.

 

 

1834

 

 

آرد و نمک رو هم با هم مخلوط میکنیم و کم کم به موادمون اضافه میکنیم و هم میزنیم. ا.نقدری این کار رو انجام میدیم تا آرد تقریبا تموم شه و دیگه دستتون به خمیر نچسبه. توجه داشته باشید که آرد بیش از حد به خورد خمیرتون ندید و خمیرتون نرم باشه. بعد خمیر رو در ظرفی که چرب کردیم میذاریم و روشو میپوشونیم و ۸ ساعت در یخچال میذاریم تا استراحت کنه و یا اگه عجله دارید یکی دو ساعت در جای گرم بذارید تا ور بیاد.

 

 

1835

 

 

بعد از اینکه خمیر ور اومد و حجمش زیاد شد در سطح آرد پاشی شده ای خمیر رو پهن میکنیم و با قالب گرد و یا چیزی مثل لیوان دایره هایی رو جدا میکنیم و با قالب کوچکتر وسطش رو هم قالب میزنیم تا حلقه ایجاد بشه. بعد هم روغن رو میذاریم داغ بشه و حلقه ها رو یکی یکی میندازیم در روغن داغ و روی دمای متوسط اجازه میدیم تا کاملا سرخ بشه. مراقب باشید که دونات ها بیش از حد سرخ نشه چون در این صورت سفت میشه. دایره های وسطش رو هم جداگونه بذارید تا سرخ بشه. بعد از سرخ شدن بذارید تا کمی خنک بشه و روغنش رو هم با دستمال بگیرید و بندازید توی شهد. یک طرفش شهدی بشه کافیه.

 

1836

 

1837

 

 

.

1825

 

.

1826

 

.

1827

طرز تهیه شهد دونات

 

همه مواد رو با هم مخلوط میکنیم و به مدت ده دقیقه روی حرارت میذاریم تا شکر کاملا حل بشه. بعد هم میذاریم کنار تا کاملا خنک بشه و دونات ها رو بعد از سرخ کردن و کمی خنک شدن، یکی یکی درون شهد میندازیم و بر میداریم تا جذبش بشه.

 

1828

 

1829

 

دوستان علاقه مند به دونات شما می توانید بجای این شهد از شکلات ذوب شده نیست استفاده کنید .


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *