افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه دسر کدو حلوایی در ماهیتابه رژیمی یا فر

1

 

 

  • بعد از پخته شدن کدو را در ظرف چیده و روی آن را با ماست چکیده و شیره خرما و گردو و … تزیین کنید . این هم نوعی دیگر از پخت ، برای کدوی حلوایی است که برای صبحانه ،دسر و میان وعده مناسب است .

مواد لازم :

_ کدو حلوایی

_ ماست چکیده میوه ای  یا معمولی

_ شیره خرما

_ انواعی از مغزها (گردو ،بادام ،پسته و…

 

طرز تهیه :

کدو حلوایی را خوب شسته و به قطعات درشت مربعی به اضلاع تقریبا ۶ الی ۸ سانتی متر برش زده و تخمه ها را از قسمت داخلی  بوسیله کارد یا قاشق جدا کنید ولی پوست کدو را جدا نکنید ( این پوست بعد از پخت از ولو شدن کدو جلوگیری کرده و نقش یک ظرف ، برای دسر دارد  ) .

 

برای پخت از فر یا از ماهی تابه رژیمی و یا بخار پز استفاده کنید . چند قاشق آب زیر کدو ها بریزید و بعد روی حرارت ملایم در ماهیتابه گذاشته و صبر کنید تا پخته شود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه برای پخت کافیست و بستگی به سفت بودن کدو دارد . از کدوی خام کمی بچشید اگر شیرین بود نیازی به اضافه کردن مواد شیرین نیست . اما اگر دوست دارید شیرین تر باشد کمی شکر روی کدو بپاشید . در فر هم به همین روش عمل کنید . کدو خیلی سریع پخته میشود . موقع خرید کدو هایی که پوست تیره تر و ضخیمتری دارند را انتخاب کنید . این کدو ها شیرین و خوشمزه ترند و دیرتر در غذا له میشوند و بافت محکمتری دارند .

 

بعد از پخته شدن کدو را در ظرف چیده و روی آن را با ماست چکیده و شیره خرما و گردو و … تزیین کنید . این هم نوعی دیگر از پخت ، برای کدوی حلوایی است که برای صبحانه ،دسر و میان وعده مناسب است .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *