افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه خاگینه گل نیلوفر

خاگینه گل نیلوفر یکی از دسرهای است که در این پست قصد داریم آموزش دهیم.این شیرینی به فر نیاز نداردو به راحتی میتوانید آن را در منزل درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید

مواد لازم :

 

 

 

تخم‌ مرغ دو عدد
وانیل ۱ قاشق مرباخوري
ماست پيمانه (۱۹۰ گرم)
بيكينگ پودر ۱ قاشق سوپخوري (۱۰ گرم)
روغن مايع ۱ پيمانه (۷۰ گرم)
آرد به ميزان لازم

 
مواد لازم براي تهيه شربت:

 

 

آب يک پيمانه
شکر دو پيمانه
آب ليمو يک قاشق سوپخوري
زعفران دم كرده يک قاشق سوپخوري

 

 

طرز تهيه:

 

 

 

تخم‌مرغ و وانيل را با چنگال بزنيد. ماست و بيكينگ‌پودر را با هم مخلوط كنيد و به تخم‌مرغ‌ها بيفزائيد. روغن مايع را داخل مواد بريزيد. در مرحله آخر آرد را به تدريج اضافه كرده تا حدي كه خمير به دست نچسبد و نرم و لطيف شود، سپس روي خمير را با پارچه پوشانده به مدت يك ساعت در جايي نسبتا گرم قرار دهيد.

 

خمير را به ضخامت سه تا چهار ميلي‌متر باز كرده و با قالب‌زني گرد در سه سايز بزرگ، متوسط و كوچك قالب بزنيد. روي خمير با چاقو، شش يا چهار برش ايجاد و وسط خمير را مرطوب كنيد. سه عدد خمير را از بزرگ به كوچك روي هم قرار دهيد و مركز آنها را كمي فشار دهيد. دوباره ۱۵ دقيقه استراحت دهيد. روغن مايع را درظرف مناسبي ريخته روي حرارت قرار دهيد تا گرم شود. خميرها را در روغن ريخته تا سرخ شود.

 

براي تهيه شربت خاگينه:
آب و شكر را روي حرارت قرار دهيد تا شكر آب شود، بعد از يكي‌دو جوش، آب ليمو‌ و زعفران را اضافه كنيد و از روي حرارت برداريد. شربت داغ را روي خاگينه‌هاي نيمه‌گرم بريزيد.

 

براي تزئين روي خاگينه، پودر يا خلال پسته بپاشيد.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *