افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه بورانی بادمجان

از آنجا كه بادمجان كالری كمی دارد (۳۳ كالری در هر ۱۰۰ گرم)‌ به عنوان غذای مناسبی برای افرادی كه رژیم لاغری دارند، استفاده می‌شود..برای تهیه این غذا ادامه مطلب را مطالعه کنید

مواد لازم برای یك نفر

 

 

 

بادمجان یك عدد كوچك
سیر ۲ عدد
آب‌لیمو یك سوم قاشق چایخوری
روغن زیتون یك قاشق چایخوری
ماست چكیده یك چهارم پیمانه
پودر نعناع به مقدار دلخواه

 

 

 


طرز تهیه:

ابتدا بادمجان را كبابی و با نوك چاقو در چند نقطه آن سوراخ ایجاد كنید. سپس آن را روی حرارت بگذارید تا به حالتی برسد كه كاملا نرم شده و عصاره آن بیرون بزند. آن را از روی حرارت بردارید و كنار بگذارید تا خنك شود. وقتی به حدی رسید كه توانستید آن را با دست بگیرید، پوست آن را بكنید و از ساقه جدا كنید.

 

بادمجان را درون مخلوط‌كن بگذارید ولی عصاره آن را اضافه نكنید. آن را خوب مخلوط كنید تا كاملا یكنواخت شود. می‌توانید این كار را با چنگال نیز انجام دهید.

 

حالا سیر را بكوبید تا كاملا خرد شود. آن را به همراه ماست و نعناع داخل مخلوط‌كن ریخته و هم بزنید. سپس آن را بچشید و ادویه را اندازه كنید. ابتدا مواد ما كمی شل است ولی اگر مدتی كنار بگذارید، خود را می‌گیرد. سپس آن را داخل ظرف دلخواه خود بریزید، تزئین كرده و سرو كنید. از این غذا به عنوان دسر و میان وعده نیز می‌توانید استفاده كنید.

 

نكات تغذیه‌ای: علاوه بر ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در بادمجان، می‌توان موادی به نام فیتونوترینت در آن یافت كه اثر آنتی‌اكسیدانی دارد. مصرف بادمجان برای افراد دیابتی توصیه شده است كه علت آن فیبر بالا و كربوهیدرات‌‌های پایین موجود در آن است. علاوه بر آن بادمجان، جذب گلوكز را كنترل می‌كند و باعث كاهش فشار خون نیز می‌شود.

 

پتاسیم موجود در بادمجان موجب تعادل الكترولیت‌های بدن و از آن طریق به حفظ تعادل آب كمك می‌كند. همچنین فشار خون را تنظیم می‌كند. از مواد دیگر موجود در بادمجان می‌توان به فولات، منیزیم، نیاسین، مس، منگنز و ویتامین B وA اشاره كرد.

 

ناسونین یك آنتی‌اكسیدان قوی است كه در بادمجان وجود دارد و از آسیب رسیدن به غشای سلولی جلوگیری می‌كند، در نتیجه تصور می‌شود كه بادمجان بتواند از دیواره سلول‌های مغزی حمایت كند. ناسونین آهن را به خود جذب می‌كند، بنابراین در بیماری‌هایی كه آهن بدن زیاد می‌شود، می‌توان از آن استفاده كرد.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *