افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه بانوفی پای

طرز تهیه بانوفی پای مجلسی

طرز تهیه بانوفی پای موز

324881_545

بانوفی پای یک دسر خیلی خیلی راحت و شیک میباشد که امروز قصد داریم آموزش دهیم .پیشنهاد میکنم حتما این دسر خوشمزه را امتحان کنید و از خوردن آن لذت ببرید

مواد لازم براي تهيه سس كارامل:
مواد لازم مقدار لازم
شكر ۴۰۰ گرم
 آب سرد ۶۰ ميلي‌ليتر (يك‌چهارم ليوان)
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم
 آب‌جوش ۱۲۵ ميلي‌ليتر (نصف ليوان)

 

روش تهیه :

ابتدا شكر را داخل قابلمه‌اي مناسب ريخته آب سرد را روي آن مي‌ريزيم و بدون اين‌كه هم بزنيم روي حرارت قرار مي‌دهيم تا كارامل شود. به محض اين‌كه قهوه‌اي شد آب جوش را به آن اضافه كرده به هم مي‌زنيم تا يكدست شود خامه را نيز به آن اضافه مي‌كنيم  و روي حرارت ملايم اجازه مي‌دهيم تا همه مواد با هم بجوشند و يكدست شوند. سس را كنار مي‌گذاريم تا از حرارت بيفتد سپس مي‌توانيم اين سس كارامل آماده شده را به مدت يك هفته  در يخچال نگهداري كنيم.

مواد لازم:

مواد لازم مقدار لازم
پودر بيسكويت كرم‌دار وانيلي ۴۰۰ گرم
کره ذوب شده ۵۰ گرم
موز له شده يك عدد

 

مواد رويه پاي:

مواد لازم مقدار لازم
 موز ۳ عدد
سس كارامل يك ليوان
خامه فرم گرفته ۴۰۰ گرم
 سس‌كارامل اضافي  براي تزئين
همچنین بخوانید: طرز تهیه کرم تیرامیسو

روش تهيه:

آماده كردن اين تارت كار ساده‌اي است و در عين حال بسيار خوشمزه و پرطرفدار خواهد بود. ابتدا پودر بيسكويت، كره ذوب شده و موز له شده را با يكديگر مخلوط كرده  و ورز مي‌دهيم تا خميري شكل شوند. اگر مقداري از مواد به شكل پودري باقي ماند مشكلي ندارد چون آن‌ها را كف ظرف فشرده مي‌كنيم. ظرف كم ارتفاع مخصوص پاي انتخاب كرده كه مي‌تواند بزرگ يا تك‌نفره باشد. مواد را كف آن فشرده كرده يك لايه خامه روي‌ آن مي‌كشيم، موز را به شكل حلقه‌اي خرد كرده روي خامه پخش مي‌كنيم در اين مرحله مي‌توانيم از مقداري بادام خلالي تست شده استفاده كنيم. سپس روي موزها دوباره خامه كشيده تا ظرف پر شود. لبه ظرف را با خامه توسط ماسوره ديواره ايجاد كرده و وسط آن، سس كارامل مي‌ريزيم و به مدت ۳ ساعت پاي را داخل يخچال مي‌گذاريم تا خودش را بگيرد.


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *