افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه باقلوا پسته خانگی

چگونه باقلوا درست کنیم؟

طرز تهیه باقلوا پسته

طرزر تهیه باقلوا پسته

امروز قصد داریم طرز تهیه باقلوای پسته را به شما عزیزان آموزش دهیم.این باقلوا بسیار خوشمزه میباشد امیدوارم که دوست داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای خمیر :

مواد لازم مقدار لازم
آرد‌ به ميزاني كه خمير به‌دست نچسبد (بين ۱۷۵ تا ۲۲۰ گرم)
زرده تخم‌مرغ ۲ عدد
شير ۸۰ ميلي‌ليتر (يك‌دوم پيمانه)
روغن جامد آب‌كرده ۳ قاشق سوپ‌خوري
بيكينگ‌پودر نوك كارد
پودر پسته يا پسته چرخ‌شده ۳۵۰ گرم
پودر هل يا اسانس هل مايع به‌ميزان دلخواه   پودر شكر: ۱۷۵ گرم

 

مواد لازم براي شربت :

مواد لازم مقدار لازم
آب يك ليوان
شكر يك ليوان
گلوكز يك قاشق چاي‌خوري

 

همچنین بخوانید: طرز تهیه شیرینی تر شکلاتی

روش تهيه:

 ابتدا براي تهيه خمير، تمام مواد به‌جز آرد را دركاسه‌اي گود با يكديگر مخلوط كرده و به‌تدريج آرد را به آنها اضافه مي‌كنيم و به‌هم مي‌زنيم تا خمير شوند. خمير را كمي ورز داده تا يك‌دست و مطلوب شود، سپس آن را داخل ظرف در بسته‌اي قرار مي‌دهيم و اجازه مي‌دهيم ۳ ساعت در دماي محيط استراحت كند.
در اين مرحله، قوطي‌هاي مخصوص باقلوا را كنار دست‌مان مي‌گذاريم و مقداري كف آنها را چرب مي‌كنيم. خمير را به گلوله‌هاي كوچك كه كمي از يك گردو بزرگ‌تر باشند، تقسيم كرده و روي سطح كار را آردپاشي مي‌كنيم.
سپس هركدام از گلوله‌هاي خمير را روي سطح كار پهن كرده و براي اين كار دقت مي‌كنيم خمير تقريبا به شكل مستطيلي و اندازه جعبه درآيد. خمير بايد بسيار نازك باشد، به‌طوري كه وقتي آن را بلند مي‌كنيم، احساس كنيم دست از پشت آن كاملا مشخص است.
در اين زمان، قوطي را روي خمير برگرداننده و دور تا دور آن را برش مي‌زنيم و خمير را داخل قوطي مي‌اندازيم. ۴ لايه خمير كف قوطي روي هم قرار مي‌دهيم و بين خميرها را با برس، كره ذوب‌شده مي‌ماليم. پسته و پودرقند و هل را با هم مخلوط كرده، روي خمير داخل قوطي مي‌ريزيم و با پشت قاشق خوب فشرده مي‌كنيم. ۴ ورق ديگر خمير نازك را روي پسته‌ها قرارداده‌ سپس به شكل دلخواه (لوزي يا مربع يا مستطيل) برش مي‌زنيم.
پس از برش‌زدن، ۸۰ گرم كره را آب كرده و كف آن را با قاشق برمي‌داريم و روي باقلواها پخش مي‌كنيم و به‌مدت۳۰ تا ۴۰ دقيقه روي پنجره بالايي فر كه از قبل با دماي ۱۶۰ درجه سانتي‌گراد گرم كرده‌ايم، مي‌پزيم تا روي باقلوا كاملا طلايي شود. آب، شكر وگلوكز را مي‌جوشانيم و پس از اين‌كه باقلوا خنك شد، شربت داغ را آرام آرام و با فاصله‌هاي زماني روي آن مي‌ريزيم.
نكته مهم:
اضافه‌كردن يك‌‌دفعه‌اي شربت، باعث خمير‌شدن باقلوا مي‌شود.

امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *