افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طرز تهیه آلبالو پلو

45605

به برداشت آلبالو که نزدیک میشویم همه به فکر یک آلبالو پلوی بسیار خوشمزه میافتند.امروز تصمیم داریم این غذای بی نهایت خوشمزه را آموزش دهیم.اگر طعم آلبالو را دوست دارید پیشنهاد میکنم حتما این غذا را امتحان کنید و لذت ببرید

مواد لازم :

 

 

 

آلبالو ۰/۵ کیلو
شکر ۲۵۰ گرم
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
برنج ۴ پیمانه
پیاز ۱ عدد متوسط
نمک به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم
دارچین به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

 

طرز تهیه:

 

ابتدا سر و دم آلبالو ها را کنده و هسته آنها را در می آوریم و لا به لای آنها شکر میریزیم و میگذاریم روی حرارت ملایم تا آرام آرام بپزد.

 

مقدار شکر بستگی به ذائقه شما دارد اگر دوست دارید شیرین تر باشد شکر بیشتر و اگر ترش تر دوست دارید شکر کمتری بریزید. پیاز را در گوشت چرخکرده رنده کرده و مقداری هم نمک و فلفل و زردچوبه به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم و سپس آن را به صورت کوفته قلقلی های ریز در می آوریم و با مقدار کمی روغن تفت می دهیم وقتی کمی سرخ شدند مقداری دارچین روی آن می پاشیم و بعد از یکی دو دقیقه کوفته ها را از روی حرارت برمیداریم.

برنج را هم آبکش می کنیم و سپس کف قابلمه مورد نظر را سیب زمینی یا نان گذاشته مقداری روغن مایع و کمی هم از شربت آلبالویی که آماده کرده ایم می ریزیم. سپس یک لایه برنج یک مقدار از کوفته ها و یک مقدار از آلبالو (بدون آب) میریزیم و همینطور ادامه می دهیم تا کل مواد تمام شود.

سپس دو سه قاشق از شربت را روی برنج ریخته و با حرارت متوسط روی اجاق گاز میگذاریم تا برنج بخار کند بعد از اینکه بخار کرد نصف استکان از شربت را روی برنج ریخته حرارت را کم کرده و میگذاریم تا دم بکشد. برای تزئین می توانید از خلال پسته و بادام استفاده کنید.

 

بیتوته


امتیاز شما به این دستور پخت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *