افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طراحی صندلی با قابلیت اصلاح ستون مهره ها

عرضه صندلی که قادر به اصلاح راستای ستون مهره‌ها است

محققان کشور صندلی هشداری را برای اصلاح راستای نامناسب ستون مهره‌ها عرضه کردند که علاوه بر رفع عادات بد نشستن بر روی صندلی، قادر است کتاب را در فاصله و زاویه مناسب نسبت به فرد نشسته نگه دارد.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ در این طرح محققان کشور صندلی هشداری به منظور اصلاح راستای نامناسب ستون مهره‌ها ارائه دادند. این صندلی امکان انجام ماساژ و  انواع حرکات ورزشی را برای کاربر فراهم می‌کند. این اختراع به طور کلی با ۳ روش به طور همزمان منجر به حفظ و ارتقای سلامت و جلوگیری از خستگی و دردهای عضلانی و اسکلتی در شرایطی که فرد مجبور به نشستن طولانی مدت بر روی صندلی است، خواهد شد.

در صندلی طراحی‌شده سیستم هشداردهنده برای اصلاح و حفظ راستای طبیعی ستون مهره‌ها و رفع راستای بدنی نامناسب تعبیه شده است، ضمن آنکه دارای کمربند ثابت‌کننده‌ شانه و نگهدارنده کتاب در فاصله، ارتفاع و زوایای قابل تنظیم در جلوی فرد نشسته بر روی صندلی برای مطالعه آسان و حفظ راستای طبیعی بدن است.

طراحی و تعبیه تیوپ یا باند الاستیک، صفحه تعادل نشیمن‌گاهی مانند توپ فیزیوبال، کمربند لرزاننده،‌ پدال‌های دستی و پایی برای ورزش و انجام برخی حرکات اصلاحی و درمانی کشش و تقویت ایستا و پویای عضلات در حین نشستن یا ایستادن کنار صندلی از دیگر مزایای این صندلی است.

طراحی و نصب فرم غلطان برای انجام ماساژهای ریلکسیشن، افزایش گردش خون در عضلات و افزایش بازگشت وریدی خون در اندام تحتانی و جلوگیری از واریس پا از دیگر ویژگی‌های صندلی طراحی شده به شمار می‌رود.

این صندلی قادر به حفظ راستای ستون و قوس‌های طبیعی ستون مهره‌ها و اصلاح راستای نامناسب و تغییر در عادت غلط نشستن بر روی صندلی و آموزش نشستن صحیح در صورت الزام در نشستن‌های طولانی مدت است. این روش موجب جلوگیری از کشش بیش از حد یا کوتاهی عضلات درگیر و کاهش آسیب دیسک‌های بین مهره‌ای گردن و کمری کاهش اختلالات راستای قامتی خواهد شد.

حفظ، ارتقای سلامت و جلوگیری از خستگی و دردهای عضلانی و اسکلتی و پیشگیری از درد و اسپاسم‌های عضلانی و واریس و در نتیجه احساس شادابی بیشتر از دیگر ویژگی این صندلی است.

این ربات از سوی امیرحسین روشنفکر در فستیوال نوآوری‌های صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی عرضه شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *