افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طب سوزنی و درمان خستگی مزمن

download

با وجود زندگی هی مدرن امروزی و پیشرفت تکنولوژی ، خستگی و کسل بودن در بین افراد تبدیل شده به یک بیماری در این جا به معرفی طب سوزنی و درمان خستگی مزمن می پردازیم .

دکتر همت‌ خواه متخصص طب سوزنی درباره خستگی‌های مزمن بیان کرد: سندروم خستگی مزمن در جهان مدرن بسیار شایع است و تحقیقات نشان داده‌اند که افرادی که به مدت ۴ سال مبتلا به سندروم خستگی مزمن بوده‌اند علائم ضعف حافظه، تورم غدد لنفاوی، گلودرد، دردهای عضلانی، دردهای مفصلی، سردرد و خستگی را تجربه کرده‌اند.

وی افزود: این سندروم بر اثر ویروسی که سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد ایجاد می‌شود و در طب مدرن، هیچ درمان موثر شناخته شده‌ای برای سندروم خستگی مزمن وجود ندارد.

این متخصص طب سوزنی اظهار داشت: طب سوزنی با تحریک اعصابی که در عضلات و سایر بافت‌ها قرار دارند باعث ترشح آندروفین‌ها و سایر فاکتورهای عصبی هورمونی شده و تغییراتی در فرآیند درد در مغز و نخاع ایجاد می‌کند همچنین با کاهش التهاب به سبب افزایش فاکتورهای عروقی و ایمنی در تسکین علائم سندروم خستگی مزمن شامل درد اسکلتی عضلانی، سردرد، خستگی و افسردگی موثر است.

وی خاطر نشان کرد: خستگی مزمن می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد بطور مثال کم خونی، کبدچرب، جمع شدن سموم در بدن، خوردن کافئین زیاد، غذا و خواب ناکافی، که این‌ها با راهکارهایی عمومی از قبیل خوشحال بودن، استفاده حداکثر از خورشید، حفظ تعادل زندگی، محبت و صمیمیت و داشتن هدف و… قابل درمان هستند اما طب سوزنی در غالب مواردی با متعادل کردن جسم و روان در بهبودی می‌تواند نقش موثرتری را داشته باشد.

 

پزشکین : طب سوزنی و درمان خستگی مزمن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *