افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طب سوزنی راهی برای درمان یبوست مزمن

  • مطالعه نشان داد که بعد از هشت هفته درمان با طب سوزنی برقی (نوعی از طب سوزنی که همراه با تحریک الکترونیکی اعمال می‌شود)، شرکت‌کنندگان مطالعه دچار بهبود چشمگیری در علائم و کیفیت زندگی‌شان شدند.

 

یک نوع عارضه در دستگاه گوارش بوجود می آید که بر اثر آن در رودهٔ بزرگ مواد دفعی سفت خواهند شد و سختی و درد همراه با دفع آن میباشد.این عارضه را یبوست میگویند که نوع حادش میتواند روده را ببند و حتی امکان دارد فرد را به پای عمل جراحی بکشاند.آناتومی بدن،رژیم غذایی نامناسب و … از عوامل بروز یبوست حساب میشوند.

مطالعه نشان داد که بعد از هشت هفته درمان با طب سوزنی برقی (نوعی از طب سوزنی که همراه با تحریک الکترونیکی اعمال می‌شود)، شرکت‌کنندگان مطالعه دچار بهبود چشمگیری در علائم و کیفیت زندگی‌شان شدند.

تحقیق جدیدی بیان می‌کند که مبتلایان به یبوست مزمن شدید می‌تواند با یک نوع مدرن طب سوزنی آسوده شوند.

به نقل از WebMD، مطالعه نشان داد که بعد از هشت هفته درمان با طب سوزنی برقی (نوعی از طب سوزنی که همراه با تحریک الکترونیکی اعمال می‌شود)، شرکت‌کنندگان مطالعه دچار بهبود چشمگیری در علائم و کیفیت زندگی‌شان شدند.

در طب سوزنی برقی از سوزن‌های نازکی استفاده می‌شود که زیر پوست فرو رفته و به دستگاهی وصل هستند که پالس‌های الکترونیکی به بدن می‌فرستد.
به گفته چند متخصص گوارش، یافته‌های این مطالعه چاره ایمن و اثربخشی را برای بیماران مقاوم به درمان ارائه می‌دهد.

دکتر کریستوفر اندروز، دانشیار بالینی بخش گوارش دانشکده پزشکی دانشگاه کالگاری کامینگ در کانادا گفت: «اینکه می‌بینیم این درمان‌های جایگزین این‌طور با دقت آزمایش می‌شوند، خوشحال کننده است. بسیاری از این درمان‌های فرعی بدون هیچ شواهدی برای حمایت از آنها به کار می‌روند و تجویز می‌شوند.»

دکتر هنری پارکمن، استاد پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه تمپل در فیلادلفیا گفت: «به نظر می‌رسد که این روش، درمان خوبی برای بیمارانی باشد که مکرراً دچار عود می‌شوند و به درمان‌های رایج فعلی جواب نمی‌دهند.»

 

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *