افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

طب سنتی چگونه اضطراب و استرس را از بین می برد

  • بله رازک موجود در آبجوها. اما خواص آرامبخشی آن را نمی توان در آبجوهای تلخ یافت. ترکیبات آرامبخش رازک در روغن آن موجود است. بنابراین از روغن و عصاره آن در ماساژ درمانی با روغن های گیاهی می توانید بهره ببرید.

اگر استرس دارید و همواره نگران مشکلات زندگی هستید همواره تپش قلب دارید, تند تند نفس می ز نید بطوریکه صدای نفشهایتان را می شنوید و دلتان می خواد کمی به دور از استرس باشید با ما همراه باشید تا درمانهایی غیر دارو را برایتان پیشنهاد کنیم

 

چه دچار اختلال اضطرابی باشید یا تنها تجربه ای وسواس گونه داشته باشید، اما چیزی که مسلم است این است تمایلی به دارو درمانی نداشته یا حداقل هنوز این آمادگی را کسب نکرده اید.
در زیر تعدادی درمان غیر دارویی برای مشکل اضطراب از تکنیک های ذهنی- بدنی گرفته تا مکمل ها و چای های آرامبخش ارائه شده است که بعضی از آنها هم اکنون راهگشا هستند و بعضی دیگر در دراز مدت ثمربخش خواهند بود.

بابونه

اگر لحظه پر تنشی را سپری می کنید یک لیوان چای بابونه به آرامش شما کمک خواهد کرد. بعضی ترکیبات بابونه به همان گیرندگان حسی در مغز میچسبند که بعضی داروها مثل والیوم.
می توانید بابونه را به عنوان مکمل نیز مصرف نمائید. به خصوص با درصد ۱,۲%(عنصر سازنده فعال) که از گل های خشک بابونه بدست می آید. در مطالعه ای در دانشگاه مرکزی پزشکی پنسیلوانیا، بیماران مبتلا به اختلال اضطراب تعمیم یافته(GAD) ،که به مدت ۸ هفته مکمل بابونه مصرف کرده بودند در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت کرده بودند، کاهش چشمگیری در علائم بیماریشان مشاهده شد.

 

ال- تیانین (یا چای سبز)

مارک بلومنتال از انجمن گیاه شناسی آمریکا مدعی است که معبد نشینان بودایی ژاپنی می توانند ساعت ها در حالی که هم آرام و هم گوش به زنگ و هشدار هستند، مدیتیشن داشته باشند که یکی از دلایل آن اسیدآمینه موسوم به ال- تیانین موجود در چای سبز مصرفی آنهاست.
تحقیقات نشان می دهند که ال تیانین به منظم سازی ضربان قلب و فشار خون کمک می کند. تعدادی دیگر از مطالعات انسانی نشان میدهند که این اسید آمینه منجر به کاهش اضطراب می شود. در یک مطالعه بیمارانی که ۲۰۰ میلی گرم ال- تیانین دریافت کرده بودند، در طول آزمایش بسیار آرام تر و متمرکزتر بودند.

 

رازک

بله رازک موجود در آبجوها. اما خواص آرامبخشی آن را نمی توان در آبجوهای تلخ یافت. ترکیبات آرامبخش رازک در روغن آن موجود است. بنابراین از روغن و عصاره آن در ماساژ درمانی با روغن های گیاهی می توانید بهره ببرید.
بلومنتال معتقد است که روغن رازک بسیار تلخ است به همین دلیل نمی توان از آن در چای و دم کردنی ها استفاده کرد به جز در مواردی که همراه با بابونه استفاده شود. رازک به عنوان گیاه خواب آور معمولا به همراه گیاهان دیگر استفاده می شود. نکته: چنانچه طبق نسخه پزشک از آرامبخش استفاده می کنید از سایر گیاهان آرامبخش به این منظور استفاده نکنید. استفاده از هرگونه مکمل را به پزشک خود اطلاع دهید.

 

سنبل کوهی

برخی مکمل های گیاهی بدون ایجاد خواب آلودگی باعث کاهش اضطراب می شوند(مانند ال- تیانین) در حالی که برخی دیگر اثر آرامبخشی دارد. سنبل کوهی در طبقه دوم جای می گیرد. این گیاه در اختلال بی خوابی در به خواب رفتن کمک می کند چرا که شامل ترکیبات مسکن است. دولت آلمان تائید کرده است که این گیاه تهدیدی برای مشکلات خواب است.
سنبل کوهی بوی ناخوشایندی دارد. به همین علت افراد به جای استفاده آن در چای از کپسول یا عصاره آن استفاده می کنند. چنانچه قصد امتحان کردن این گیاه را دارید می توانید بعد از ظهرها از آن استفاده کنید نه پیش از رفتن به محل کار!
سنبل کوهی اغلب با سایر گیاهان آرامبخش مانند رازک، بابونه و بادرنجبویه ترکیب می شود.

 

بادرنجبويه

بادرنجبويه (Melissa officinalis)از کلمه یونانی زنبور عسل گرفته شده ودسته کم از دوران قرون وسطی برای کم کردن استرس و اضطراب و کمک به خواب ،استفاده می شده.
در یک مطالعه ازداوطلبان سالم، آن هایی که مقدار استانداردی (۶۰۰ میلی گرم)از عصاره ی بادرنجبويه را استفاده کرده بودند نسبت به کسانی که از دارونما استفاده کرده اندآرام تر و هوشیار تر بودند.
در حالی که معمولا بی خطر است ،آگاه باشید از این که بعضی از مطالعه ها نشان داده که استفاده بیش از اندازه ی آن می تواند عملا شما را بیشتر مضطرب کند.
بنابر این از دستور ها پیروی کنید و از کمترین دوز شروع کنید.
بادرنجبويه به صورت چای، کپسول و طعم جزئی فروخته می شود .آن بیشتر همراه با سایر گیاه های آرام کننده از قبیل رازک بابونه و سنبل کوهى استفاده می شود.

ورزش

ورزش بی خطر است ،برای مغز مفید و یک پادزهر قوی برای افسردگی و اضطراب هم در کوتاه مدت و به طور معین و مداوم ورزش کنید اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید و احساس سلامتی بیشتری می کنید”
به گفته Drew Ramsey، پروفسور روانشناسی بیمارستانی در نیویورک،”یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن اضطراب نگرانی در مورد بیماری و سلامت است،و وقتی که شما تندرست باشید آن از هم می پاشد.”

 

درمان ۲۱ دقیقه ای

۲۱ دقیقه: مطالعه ها نشان می دهد این مدت زمان یا یک دقیقه بیشتر یا کمتر طول می کشد تا ورزش اضطراب شما را به طور قابل اطمینانی کاهش دهد.
دکتر رامسی می گوید: اگر شما واقعا اضطراب دارید، اگر روی تردمیل بپرید ،بعد از ورزش کردن احساس آرامش بیشتری می کنید.
من معمولا از بیماران خودم می خواهم که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به فعالیتی بپردازند که ضربان قلبشان را بالا ببرد ، هرچند که تردمیل یا راه رفتن از پله ها باشد –هر چیزی که خودتان دوست دارید.اگر در دانشگاه پارو می زدید ،به همان پارو زدن برگردید و اگر ورزش نمی کنید،راه رفتن تند را آغاز کنید.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *