افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ضد آفتاب های طبیعی را بشناسید

ar4-2658

 

 

روغن های طبیعی موجود است که خاصیت ضد آفتاب دارندواستفاده از آنها خواص زیاری دارد و بهتر از ضد آفتابهای شیمیایی است در این مطلب انواع روغن ها که خاصیت ضد آفتاب دارد برای شما معرفی می کنیم:

از جمله اين روغن ها عبارت است از:
روغن دانه هويج : اين روغن با spf40 قابليت بسيار بالايي براي محافظت از پوست در برابر نور خورشيد دارد. غني از آنتي اکسيدان است و خاصيت ضد عفوني کننده نيز دارد.

روغن تمشک: با spf30، غني از اسيد چرب امگا ۳ و ۶ است و از ايجاد ترک هاي پوستي نيز پيشگيري مي کند.

روغن جوانه گندم: با spf20 در فهرست روغن هاي طبيعي محافظ پوست در برابر نورخورشيد، جايگاه سوم را دارد. ويتامين e موجود در آن جذب پوست مي شود. همچنين سرشار از آنتي اکسيدان هاي طبيعي است که سلول هاي آسيب ديده را ترميم مي کند.

روغن آواکادو: حاوي spf15 است. ميزان بالاي تک چربي قابل حل در اين ميوه، لايه محافظي در برابر نورخورشيد روي پوست ايجاد مي کند.

روغن دانه سويا: با spf10 به عنوان مرطوب کننده و محافظ پوست در برابر نور خورشيد عمل مي کند.

روغن نارگيل: با spf8، علاوه بر محافظت از پوست در برابر نور خورشيد، از مو نيز محافظت مي کند.

روغن زيتون: با spf8؛ همان طور که مصرف آن براي سلامت جسمي مفيد است، از پوست نيز در برابر نور خورشيد محافظت مي کند و آنتي اکسيدان موجود در آن سلول هاي در حال پير شدن را ترميم مي کند. (البته بعضي معتقدند که روغن زيتون پوست را تيره مي کند.)

روغن بادام: اين روغن حاوي spf5 است و براي پوست بسيار مغذي است. اين روغن سرشار از ويتامين e است که پوست را نرم نگه مي دارد.

روغن جوجوبا: حاوي spf4 است و خواص دارويي براي پوست دارد و خشکي پوست را رفع مي کند.

روغن آلوئه ورا: اين روغن براي درمان آفتاب سوختگي موثر است. در صورت آفتاب سوختگي ۳ تا ۴ بار در روز از اين روغن استفاده کنيد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *