افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

صعود پله های موفقیت و رسیدن به اهداف و آرزوها

۶ راه برای رسیدن به اهداف و آرزوها

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ در این نقطه از زندگی چه چیز مانع شادی و موفقیت شماست؟ علاوه بر تمام عذر و بهانه، احتمالاً تنها دلیل این است که کار لازم را انجام نمی‌دهید. اگر خوب فکر کنید دلیل موفقیتتان می‌تواند چه باشد؟ به درست است شانس مؤثر است. همه افراد می‌دانند که برای موفقیت چه‌کار کنند، اما چند نفر آن کار را انجام می‌دهد؟ همه افراد می‌دانند که برای موفقیت در کار باید چه‌کار کنند اما چند نفر آن کار را انجام می‌دهد؟ همه می‌دانند باید از چه غذاهایی پرهیز کنند اما چند نفر از آن‌ها پرهیز می‌کند؟

در حقیقت همه دانش و اطلاعات جهان بی‌ارزش خواهند بود اگر از آن‌ها استفاده نکنید. نظم و انضباط به این معناست: “توانایی این را داشته باشید که زمان لازم کاری که باید انجام دهید را انجام دهید و به این توجه نکنید که حوصله‌اش را دارید یا خیر.” این توانایی اولین لازمه موفقیت است. موفقیت زندگی از اعمال ما به دست می‌آید و تنها نظم و انضباط باعث می‌شود به این نقطه برسیم. در این مقاله از طریق ۶ راه یاد می‌گیریم تا نظم و انضباط زندگی را افزایش دهیم و به اهداف و آرزوهایمان دست یابیم:

۱. “اگر باید انجام شود، انجام شدنش به من بستگی دارد.” – ویلیام جانسون

اولین قانون زندگی این است که اگر می‌خواهید از قله‌ای بالا بروید هیچ‌کس جز خودتان نمی‌تواند این کار را انجام دهد. هیچ‌کس جز خودتان مسئول موفقیت، شکست، ثروت و فقر شما نیست. از روزی که مستقل شدید خودتان مسئول زندگی‌تان هستید، مسئول تصمیماتتان هستید، خودتان انتخاب می‌کنید چه سبک زندگی داشته باشید، چقدر ورزش کنید و چگونه وقت سپری کنید. همه این تصمیمات بر زندگی شما تأثیر می‌گذارند.

اگر زندگی بهتری می‌خواهید باید تصمیمات بهتری اخذ کنید. می‌توانید افراد دیگر را سرزنش کنید اما هیچ فایده‌ای به حالتان ندارد. تنها با تغییر تصمیمات خود می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید. همیشه خودتان مسئولیت همه‌چیز را به عهده بگیرید، حتی اگر کاملاً تحت کنترل شما نباشد.

۲. بزرگ‌ترین دشمن موفقیت

بنا به گفته برایان تریسی (Brian Tracy) اگر همیشه ترجیح می‌دهید کارهای جالب و آسان را انجام دهید و از کارهای سخت خودداری می‌کنید، پس هرگز موفق نمی‌شوید. زیرا موفقیت به تلاش نیاز دارد و اگر این‌قدر آسان بود همه افراد موفق بودند. اما ازآنجایی‌که موفقیت به‌دشواری به دست می‌آید پس تعداد کمی موفق می‌شوند.

زمانی که از انجام کار لازم سرباز می‌زنید، نه‌تنها هرگز موفق نمی‌شوید بلکه اعتمادبه‌نفستان نیز کاهش می‌یابد. تصویر ذهنی شما نسبت به خودتان خراب‌شده و خود آر یک فرد تنبل و ناموفق می‌بینید. برای دستیابی به هر هدف باید سه کار انجام دهید: از چیزی که می‌خواهید به دست آورید تصویر ذهنی داشته باشید، برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنید، و سپس تلاش کنید. دو مرحله اول آسان هستند، اما مرحله سوم دشوار است و موفقیت شما به این مرحله بستگی دارد.

هر کار ارزشمندی با تلاش و کوشش به دست می‌آید. اگر به‌جای انجام کارهای آسان و راحت کارهای دشوار انجام دهید به موفقیت می‌رسید.

۳. به بلندمدت فکر کنید

آبراهام لینکلن می‌گوید: “بهترین راه پیش‌بینی آینده خلق آن است.” اگر می‌خواهید بدانید ۱۰ سال بعد کجایید به زمان حال نگاه کنید. در حال حاضر برای آینده چقدر تلاش می‌کنید؟ برای رشد شخصیتی چقدر کتاب می‌خوانید؟ چقدر برای یادگیری وقت می‌گذارید؟ با چه کسانی رفت‌وآمد می‌کنید؟ آیا برای رسیدن به آرزوهایتان تلاش می‌کنید؟

اغلب مردم فکر می‌کنند زندگی‌شان به‌یک‌باره تغییر خواهد کرد. این‌طور نیست. زندگی شما تنها زمانی تغییر می‌کند که خودتان تغییر کنید. اگر از شرایط حال راضی نیستید آیا برای تغییر آن تلاش می‌کنید؟ اگر شما تغییر نکنید هیچ‌چیز تغییر نمی‌کند. ارسطو در بیش از ۲۰۰۰ سال پیش گفت: “اعمال ماما را می‌سازند. موفقیت یک عمل نیست، یک عادت است.”

بهترین راه تغییر آینده این است که از خودتان بپرسید: اگر همین حالا می‌توانستم به هدفم برسم باید چه‌کار می‌کردم؟ چه کتاب‌هایی می‌خواندم؟ و چگونه باید وقتم را سپری می‌کردم؟ زمانی که پاسخ این سؤال‌ها را یافتید آن‌ها را انجام دهید تا به موفقیت برسید.

۴. موانع بخشی از مسیر موفقیت هستند

در زندگی هیچ‌چیز آسان به دست نمی‌آید. برای موفقیت باید از وقت، انرژی، و آرامش خود استفاده کنید. برای ریدن به موفقیت موانع و آزمون‌های زیادی بر سر راه وجود دارد که هر زمان یکی را رد کنید، مانع دیگری ظاهر می‌شود.

متأسفانه برخی مردم پیش از رسیدن به موفقیت تسلیم می‌شوند. گاهی اوقات افراد به موفقیت نزدیک می‌شوند اما در آخرین مانع کم آورده و تسلیم می‌شوند. بدون اینکه بدانند چقدر به موفقیت نزدیک شده بودند. به یاد داشته باشید که هرگاه به شکست یا مانع برخوردید ادامه دهید. موفقیت سخت به دست می‌آید و به همین دلیل باارزش است. اگر قرار بود آسان به دست بیاید در آن صورت همه به موفقیت می‌رسیدند. اما حالا وقت آن است که خود را از بقیه متمایز کنید.

تنها راه موفقیت و رشد این است که با چالش‌های بزرگ زندگی مواجه شوید. مهم نیست چقدر طول کشیده و چقدر تلاش کرده‌اید، فقط این جمله را به یاد داشته باشید: “تا وقتی موفق نشوم هیچ‌چیز تمام نشده است.”

۵. هرروز اهداف خود را یادداشت کنید

برای تداوم بیشتر باید هرروز به هدف خود فکر کنید. تنها با این کار می‌توانید کارهای لازم را انجام داده و تلاش کنید. مهم این است که شما یک دلیل و هدف بزرگ دارید و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید. همان‌طور که نیچه گفت: “کسی که برای زندگی دلیلی دارد همه‌چیز را تحمل می‌کند.” این گفته کاملاً درست است. اگر می‌دانید که چه می‌خواهید و دلایل کافی دارید، هرکاری را انجام خواهید داد.

مشکل اینجاست که گاهی اوقات آن‌قدر درگیر تلاش برای رسیدن به هدف می‌شویم که دلیل اولیه را فراموش می‌کنیم. دلیل اصلی را فراموش کرده و به‌جای آن فقط به کارهایمان فکر می‌کنیم. به همین دلیل است که برخی آن‌قدر در زندگی غرق می‌شوند که هیچ آرزویی در سر ندارند.

بهترین راه این است که هرروز اهداف خود را نوشته و به آن‌ها فکر کنید. هرروز پس از بیدار شدن بزرگ‌ترین اهداف خود را بنویسید. این کار نه‌تنها انگیزه و امیدتان را افزایش می‌دهد بلکه باعث می‌شود دقیقاً بدانید که می‌خواهید به چه چیزی برسید. تنها زمانی می‌توانید برای رسیدن به اهداف تلاش کنید که دقیقاً بدانید چه می‌خواهید.

۶. از قبل تصمیم بگیرید که هرگز تسلیم نمی‌شوید

برای اینکه مطمئن شوید که هرگز تسلیم نمی‌شوید پیش از شروع به خودتان بگویید که در هر شرایطی به راه خود ادامه می‌دهید. باید برای اوقاتی که ضعیف می‌شوید و کارها مطابق میلتان پیش نمی‌رود برنامه‌ای داشته باشید. زمانی که اهداف را یادداشت می‌کنید به خودتان تعهد بدهید که تحت هر شرایطی به آن‌ها دست پیدا می‌کنید. پس بدانید که چگونه باید با شکست‌ها و موانع برخورد کنید.

اگر این تعهد را داشته باشید هرگز تسلیم نمی‌شوید. البته شاید به‌سرعت به موفقیت نرسید اما سرانجام موفق خواهید شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *