افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

صحت دارد استفاده از ظروف تفلون سرطان زا است

  • این نوع فلزات سبک هستند و با آب نیز دفع می‌شوند. همچنین ظروفی از جنس استیل، شیشه یا چینی معمولا کم‌خطرتر از سایر ظروف شناخته شده‌اند.

 

:دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران با اشاره به اینکه ظروف مسی به دلیل اکسید شدن مواد تشکیل‌‌دهنده‌شان حین پخت غذا، سمی هستند، گفت: ظروف تفلون‌ نیز در درازمدت زمینه‌ای برای بروز سرطان هستند.

حسین فودازی ، در ارتباط با کبد چرب اظهارداشت: کبد به عنوان فیلتر و صافی بسیار موثر بدن برای جذب مواد مضر غذایی و تبدیل آنها به مواد قابل هضم و مفید است و نقش بسزایی در سیستم گوارش ایفا می کند، لذا مراقبت جهت حفظ سلامت آن بسیار ضرورت دارد.

وی افزود: کاهش مصرف گوشت چربی و مواد قندی، جایگزینی گوشت با سویا، جایگزینی شام با سالادی شامل هویج، کلم، کاهو، ترب، تربچه، سرکه، سیب، پرهیز از آب خوردن بین غذا، استفاده بیشتر از سیر، پیاز، سبزیجات تازه جهت حفظ سلامت اهمیت دارد.

دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران عنوان کرد: استفاده از لیموترش و سیب در رژیم غذایی روزانه، کاهش تدریجی وزن و ورزش روزانه در مقابله با بیماری کبد بسیار مفید است و توصیه می‌شود همه افراد این اصول را در برنامه زندگی خود قرار دهند.

فودازی در ادامه در ارتباط با تأثیر استفاده از ظروف تلفون در بروز سرطان گفت: از آنجایی که تفلون‌ها جزو گروه پلاستیک به شمار می‌آیند که به صورت سطحی، بر روی ظروف فلزی کشیده می‌شود، در حرارت از ظرف جدا شده و به مرور زمان به وسیله غذا وارد بدن می شوند و در درازمدت زمینه‌ای برای بروز سرطان هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظروف روحی و آ‌لومینیوم نسبت به ظروف تفلون ارجحیت دارد، تصریح کرد: این نوع فلزات سبک هستند و با آب نیز دفع می‌شوند. همچنین ظروفی از جنس استیل، شیشه یا چینی معمولا کم‌خطرتر از سایر ظروف شناخته شده‌اند.

دبیر انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران خاطرنشان کرد: ظروف مسی نیز به دلیل اکسید شدن مواد تشکیل‌‌دهنده‌شان سمی هستند.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *